Nueva Skrevet November 10, 2014 Share Skrevet November 10, 2014 Hei.Bilen min skal inn etterkontroll med mangelapp på ABS. ABS'n lyser i dasj, men fungerer normalt ved bremsing. DSC styres av samme enhet, og denne fungerer vell ikke. (har ikke prøvd og spøle)Noen som har tips til hva som kan være feilen? Kan vell ikke være ABS sensorer når ABS'n faktisk fungerer...?Om noen har peiling på hva som er feilen, eller har vært borti lignende selv setter jeg stor pris på svar, da det kan spare meg får 12.000,- ...M.v.h Haakon RH. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet November 10, 2014 Share Skrevet November 10, 2014 Det enkleste først, sjekk sikring til DSC så relé. Les ut feilkode for å nøyaktig se om det er sensor (P feilkode) eller noe annet. Det er ikke lett å si at selv om ABS fungerer at DSC ikke fungerer. DSC bruker alle 4 ABS sensorene mens hver akse bruker sine par. Hvis en av de bak er gåen så burde ABS framme fungere. Hvis jeg husker rett er det litt annerledes på ASC/ABS. Ryker en ryker all ABS, ryker venstre bak ryker fartsmåler og ryker høyre bak ryker cruise. Fungerer cruise hos deg? I verstefall er det styreenheten til DSC men disse kan oftest repareres for noen tusenlapper. Du kan google etter styreenheter og overhaling på google. Sist jeg sjekket til min gamle E46 skulle de ha 4000 inkl moms og frakt for å overhale styreenheten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nueva Skrevet November 10, 2014 Forfatter Share Skrevet November 10, 2014 Det enkleste først, sjekk sikring til DSC så relé. Les ut feilkode for å nøyaktig se om det er sensor (P feilkode) eller noe annet. Det er ikke lett å si at selv om ABS fungerer at DSC ikke fungerer. DSC bruker alle 4 ABS sensorene mens hver akse bruker sine par. Hvis en av de bak er gåen så burde ABS framme fungere. Hvis jeg husker rett er det litt annerledes på ASC/ABS. Ryker en ryker all ABS, ryker venstre bak ryker fartsmåler og ryker høyre bak ryker cruise. Fungerer cruise hos deg? I verstefall er det styreenheten til DSC men disse kan oftest repareres for noen tusenlapper. Du kan google etter styreenheter og overhaling på google. Sist jeg sjekket til min gamle E46 skulle de ha 4000 inkl moms og frakt for å overhale styreenheten Det er tatt diagnose på bilen (på et mekonomen verksted, så tviler på de får så veldig detaljert informasjon). Nå vet ikke jeg hvilke koder de fikk opp fordi det var forrige eier som fikk gjort dette. i forbindelse med dette kjørte de test på hver sensor, og alle skal være funksjonable. Alt annet fungerer, som cruise, fart, rpm o.s.v. Sikring er sjekket. Den elektriske enheten/modullen/styringsenheten (34526765455) 12.000,- Komplett enhet med modull og abs enhet (34516765453) 24.000,- Relativt spesielle deler såvidt jeg har forstått? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet November 11, 2014 Share Skrevet November 11, 2014 Det er tatt diagnose på bilen (på et mekonomen verksted, så tviler på de får så veldig detaljert informasjon). Nå vet ikke jeg hvilke koder de fikk opp fordi det var forrige eier som fikk gjort dette. i forbindelse med dette kjørte de test på hver sensor, og alle skal være funksjonable. Alt annet fungerer, som cruise, fart, rpm o.s.v. Sikring er sjekket. Den elektriske enheten/modullen/styringsenheten (34526765455) 12.000,- Komplett enhet med modull og abs enhet (34516765453) 24.000,- Relativt spesielle deler såvidt jeg har forstått? Ja det er jo forsåvidt spesielle deler men hvis alt fungerer så er ikke enheten ødelagt. Da må bare feilkoden nullstilles så må du kjøre en stund og hvis det dukker opp igjen bør du ta den til BMW da de har tilgang til diagnoseutstyr som sjekker mer enn det mekonomen har (antar mekonomen ikke har tilgang til org. BMW diagnoseutstyr) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå