bakkehaug Skrevet November 13, 2014 Skrevet November 13, 2014 hei har en 2004 mod e46 som lekker kjøleveske, ferdag skjedde da dette, jeg skulle på jobb, og kom nesten litt jobb så så jeg at termostaten begynte og bikke over 90grader. kom til jobb og da var den rett forran rød. tenkte ikke så mye på dette da, og fylte kjøleveske og var på vei hjem fra jobb, kom da 200 meter ut av jobben, og termostaten var da på det røde. hadde ikke tid til og se på dette da, så den har stått til idag.. sjekket da dette idag og fikk bytta all kjølevann og spylt igjennom og rensa dette, og fylt på nytt kjølevann, og det jeg da tenker og har sett, er at det må være en lekasje en stand, så derfor skrudde jeg av dekselet under motoren og så starta bilen så den fikk lufta kjøleveska osv. den sto på tomgang rundt 1 time, og var kun på 90 grader, og jeg så ikke at det drøpte noe kjølevann noe sted, men ser at det har drøppet derifra. kjørte da tilbake og parkerte bilen, og da rant vannet ut igjen, Og det jeg lurer på da grunna jeg ikke fant noen lekkasjer, er om hva ere som kan være gæli? vannet blir borte, men finner ingen lekkasje, noen som veit hvor evt jeg ikke kan ha sjeket om det er hul? eller noe lignende? HAHA blei litt rart forklart med, det lekker en stand vertefall men finner det ikke og har prøvd med trykk på systemet også takk for svar
Sammyen Skrevet November 13, 2014 Skrevet November 13, 2014 Toppakning?Bruser det i kjølevæska når du ruser motoren på tomgang?Hadde problem med Volvoen der eg fylte på væske kvar gong eg skulle starte den!Kvar gong eg stoppet bilen så rann væska inn i motoren og ned i bunnpannen, men dette skjedde ikkje under kjøring.. Det var toppak.Peil olja!Vurder å ta eit oljeskift for å sjekke olje. Stå ein plass der du kan bytte toppakning i tilfelle Så får du lempe på ny olje når den er byttet
vegard89 Skrevet November 14, 2014 Skrevet November 14, 2014 Vet at disse bilene har slitet litt med at den lekker ifra radiator. Men da hadde du sikkert sett det.
bakkehaug Skrevet November 17, 2014 Forfatter Skrevet November 17, 2014 har en 2,2 bensin 320 ja nei titta litt på det idag, og toppakninga ser ut til og ha overlevd. og olja er fin! men ja bruser litt når jeg ruser motor på tomgang, men det renner ingen ting når jeg står på tomgang, utrolig lite vertefall, men med en gang jeg begynner og kjøre og ahr kjørt max 300m så er det ikke vann igjen -.-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå