Gå til innhold

M20 går ikke på alle sylindre


Chris2pher
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en e34 med m20b25 for en liten stund siden, slet med å få gang på den i begynnelsen, nå starter den greit men går ikke på alle sylindre, annen hver plugg er våt etter den har vert i gang, temp. Måleren inni bilen virker ikke! (Det skal ikke ha noe å si!?) Har byttet temp. føler/giver (blå og svart) har også byttet fordeler og rotor, men jeg klarte å rive av føleren som sitter ved fordeleren på kabel til sylinder 6, har prøvd å plugge på en kabel med den føleren, men det er ingen forskjeld.. Hva skal denne gjøre egentlig? Nye pluggkabler er på vei i posten.

MEN om det ikke er plugg kablene, hva kan da være problemet?

-Christopher

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

1,3,5 mener jeg å huske, skal skjekke.. men det lukter mye bensin av eksosen, så jeg vil egentlig ikke tro det er problemet :/

Lurte litt på om det var lambdaen som tullet seg, så den ble byttet i dag (universal biltema lambda, i mangel på ordntlig) var ingen forskjeld etterpå, så plugget jeg bare hele av, da var det heller ingen forskjeld... Hva kan dette bety?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket komp trykk ?

Du kan måle (ohm'e) pluggledningene for å utelukke dei.

Dysene står sikkert helt åpne om det er dem, å det er våte plugger og lukter bensin.. da tikker dem ikke som nevnt tidligere her.

Kan og vere tull med register, men det er lite sannsynelig.. var vel kjede på e34 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket komp trykk ?

Du kan måle (ohm'e) pluggledningene for å utelukke dei.

Dysene står sikkert helt åpne om det er dem, å det er våte plugger og lukter bensin.. da tikker dem ikke som nevnt tidligere her.

Kan og vere tull med register, men det er lite sannsynelig.. var vel kjede på e34 ?

m20 motor har regreim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det på alle e30'er iallfall. Mente noen hadde nevnt engang det var kjede på noen e34'er, men da forveksler eg med en annen :)

Ved reim på m20 kan tenningshjulet være satt feil om fordeleren står under innsugsmanifold, dersom fordeleren står på toppen i forkant av motoren er dette nesten umulig å få feil uten å bøye ventiler, fins begge versjoner på m20 alt etter årsmodell på motor.

Endret av Flanders320i
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det på alle e30'er iallfall. Mente noen hadde nevnt engang det var kjede på noen e34'er, men da forveksler eg med en annen :)

Ved reim på m20 kan tenningshjulet være satt feil om fordeleren står under innsugsmanifold, dersom fordeleren står på toppen i forkant av motoren er dette nesten umulig å få feil uten å bøye ventiler, fins begge versjoner på m20 alt etter årsmodell på motor.

E34 kom i 1988, på den tiden var det m20 motor (samme som e30) i 1990 kom m50 motor (kjede, 24v) e34 ble produsert fram til 1995. Så du forveksler ikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett hvor mye gæli fordelern er skal ikke 3 plugger bli våte.. og dette er ikke tenningsproblem. fordi med fordeler blir det enten alt tull eller ikke noe, siden alt er "mekanisk"

 

regner med du har prøvd nye plugger, men systemet du snakker om som er våte er samme systemet som dysene er koblet til ecu.

 

har du prøvd å kjøre? om du får opp litt turtall å gir full gass, om dysene står 100% åpne så skal dne komme på alle 6 pga orginalt utnytter man hele dysene og da skal den gå på 6 om motoren skal ha den mengden ca som di sylindrene får.

 

har du hørt om alle dysene tikker da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...