Chris2pher Skrevet November 16, 2014 Share Skrevet November 16, 2014 Kjøpte meg en e34 med m20b25 for en liten stund siden, slet med å få gang på den i begynnelsen, nå starter den greit men går ikke på alle sylindre, annen hver plugg er våt etter den har vert i gang, temp. Måleren inni bilen virker ikke! (Det skal ikke ha noe å si!?) Har byttet temp. føler/giver (blå og svart) har også byttet fordeler og rotor, men jeg klarte å rive av føleren som sitter ved fordeleren på kabel til sylinder 6, har prøvd å plugge på en kabel med den føleren, men det er ingen forskjeld.. Hva skal denne gjøre egentlig? Nye pluggkabler er på vei i posten. MEN om det ikke er plugg kablene, hva kan da være problemet? -Christopher Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet November 16, 2014 Share Skrevet November 16, 2014 Hmm, 3 av pluggene er bløte sa du ? Blir ikke innsprutet på m20 motorene kjørt 3+3 ? Kan det være no krøll der kansje ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris2pher Skrevet November 17, 2014 Forfatter Share Skrevet November 17, 2014 3 ja.. Det er jeg usikker på, har aldri vert borti m20 før.. Hvordan sjekker jeg opp i dette da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet November 17, 2014 Share Skrevet November 17, 2014 om 3 er bløte så er det noe rart ja, enten så gnistrer dem ikke eller sså står dysene på full pip.. prøvd å bytte plugger ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris2pher Skrevet November 18, 2014 Forfatter Share Skrevet November 18, 2014 Kan dobbeltsjekke, men de gnistet forje gang keg sjekket.. Plugger er helt nye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris2pher Skrevet November 28, 2014 Forfatter Share Skrevet November 28, 2014 Annenhver plugg er våt.. Altså 3 stykk er våte og 3 stykk er tørre, noen som skjønner seg på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet November 28, 2014 Share Skrevet November 28, 2014 vil tippe noen dyser jeg da start den og ta en skrutrekker å hør på dysene ( inntil øret) da hører du om di tikker. tikker dem ikke er det nok noe rart med strømmen event brente dyser. men rart. hvilken syl går den ikke på ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris2pher Skrevet November 29, 2014 Forfatter Share Skrevet November 29, 2014 1,3,5 mener jeg å huske, skal skjekke.. men det lukter mye bensin av eksosen, så jeg vil egentlig ikke tro det er problemet :/ Lurte litt på om det var lambdaen som tullet seg, så den ble byttet i dag (universal biltema lambda, i mangel på ordntlig) var ingen forskjeld etterpå, så plugget jeg bare hele av, da var det heller ingen forskjeld... Hva kan dette bety? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris2pher Skrevet November 29, 2014 Forfatter Share Skrevet November 29, 2014 Bilen er forøvrig bygget om fra 2l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet November 30, 2014 Share Skrevet November 30, 2014 Lambda har ikke no med detta å gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flanders320i Skrevet Desember 1, 2014 Share Skrevet Desember 1, 2014 Sjekket komp trykk ? Du kan måle (ohm'e) pluggledningene for å utelukke dei. Dysene står sikkert helt åpne om det er dem, å det er våte plugger og lukter bensin.. da tikker dem ikke som nevnt tidligere her. Kan og vere tull med register, men det er lite sannsynelig.. var vel kjede på e34 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Desember 2, 2014 Share Skrevet Desember 2, 2014 Sjekket komp trykk ? Du kan måle (ohm'e) pluggledningene for å utelukke dei. Dysene står sikkert helt åpne om det er dem, å det er våte plugger og lukter bensin.. da tikker dem ikke som nevnt tidligere her. Kan og vere tull med register, men det er lite sannsynelig.. var vel kjede på e34 ? m20 motor har regreim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flanders320i Skrevet Desember 2, 2014 Share Skrevet Desember 2, 2014 (endret) Var det på alle e30'er iallfall. Mente noen hadde nevnt engang det var kjede på noen e34'er, men da forveksler eg med en annen Ved reim på m20 kan tenningshjulet være satt feil om fordeleren står under innsugsmanifold, dersom fordeleren står på toppen i forkant av motoren er dette nesten umulig å få feil uten å bøye ventiler, fins begge versjoner på m20 alt etter årsmodell på motor. Endret Desember 2, 2014 av Flanders320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Desember 2, 2014 Share Skrevet Desember 2, 2014 Var det på alle e30'er iallfall. Mente noen hadde nevnt engang det var kjede på noen e34'er, men da forveksler eg med en annen Ved reim på m20 kan tenningshjulet være satt feil om fordeleren står under innsugsmanifold, dersom fordeleren står på toppen i forkant av motoren er dette nesten umulig å få feil uten å bøye ventiler, fins begge versjoner på m20 alt etter årsmodell på motor. E34 kom i 1988, på den tiden var det m20 motor (samme som e30) i 1990 kom m50 motor (kjede, 24v) e34 ble produsert fram til 1995. Så du forveksler ikke:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Desember 2, 2014 Share Skrevet Desember 2, 2014 uansett hvor mye gæli fordelern er skal ikke 3 plugger bli våte.. og dette er ikke tenningsproblem. fordi med fordeler blir det enten alt tull eller ikke noe, siden alt er "mekanisk" regner med du har prøvd nye plugger, men systemet du snakker om som er våte er samme systemet som dysene er koblet til ecu. har du prøvd å kjøre? om du får opp litt turtall å gir full gass, om dysene står 100% åpne så skal dne komme på alle 6 pga orginalt utnytter man hele dysene og da skal den gå på 6 om motoren skal ha den mengden ca som di sylindrene får. har du hørt om alle dysene tikker da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå