Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, noen som vet hvordan eller om det er mulig å sjekke om vannpumpe er ødelagt før man evt. bytter? det er en 325i e46.

sliter med kald luft fra varmeapparat på tomgang selvom motor er varm. det blåser varmt når jeg begynner å kjøre og kan innimellom hende at den kan blåse varmt på tomgang. det går opp og ned... takk for tips :)

Skrevet

Hvis du ruser den på tomgang da?

Jeg veit ikke da jeg ikke har så greie på e46 , men kan fort høres ut som en deffekt sirkulasjonspumpe(hvis e46 har det da )

Skrevet

ja e46 har det. jeg har prøvd å ruse den litt men virker ikke som det skjer noe. jeg har ikke rusa den så veldig lenge men 10-15 sec hvertfall uten at det blir noe varmere. hvis jeg har luft i systemet kan dette være en årsak av det?

Skrevet

prøv og ha driftsvarm motor, og kjenn åssen varmen blåser da. så ruser du bilen til ca 3500 og hold den der i 30 sek , da burde det egentlig blåse varmt.

hvis ikke så er jo det veldig "typisk" om sirkulasjonspumpa har ryki, men som sagt er ingen e46 expert, men snakker sånn bil generelt

Skrevet

prøv og ha driftsvarm motor, og kjenn åssen varmen blåser da. så ruser du bilen til ca 3500 og hold den der i 30 sek , da burde det egentlig blåse varmt.

hvis ikke så er jo det veldig "typisk" om sirkulasjonspumpa har ryki, men som sagt er ingen e46 expert, men snakker sånn bil generelt

Nå når jeg var ute å kjørte ble det aldri kald luft på tomgang? skjønner meg ikke helt på det greiene her. det har gått opp og ned fra hver gang jeg har stoppa og stått på tomgang om den blåser kaldt eller varmt :S 

Skrevet

Når vannpumpa røk på min 320i E46 (impeller løsnet fra aksling) så gikk motoren varm ganske umiddelbart. Dette virker kanskje mer som et problem med lufting ellers kan det jo også skyldes feil i varmeregisteret som spjeld eller motorer. Dette tror jeg kan avdekkes med BMW-diagnose.

Ganske sikker på at det ikke er en egen sirkulasjonspumpe på E46.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...