Kristian325 Skrevet November 18, 2014 Skrevet November 18, 2014 Hei, noen som vet hvordan eller om det er mulig å sjekke om vannpumpe er ødelagt før man evt. bytter? det er en 325i e46. sliter med kald luft fra varmeapparat på tomgang selvom motor er varm. det blåser varmt når jeg begynner å kjøre og kan innimellom hende at den kan blåse varmt på tomgang. det går opp og ned... takk for tips
stig. Skrevet November 18, 2014 Skrevet November 18, 2014 Hvis du ruser den på tomgang da? Jeg veit ikke da jeg ikke har så greie på e46 , men kan fort høres ut som en deffekt sirkulasjonspumpe(hvis e46 har det da )
Kristian325 Skrevet November 18, 2014 Forfatter Skrevet November 18, 2014 ja e46 har det. jeg har prøvd å ruse den litt men virker ikke som det skjer noe. jeg har ikke rusa den så veldig lenge men 10-15 sec hvertfall uten at det blir noe varmere. hvis jeg har luft i systemet kan dette være en årsak av det?
stig. Skrevet November 18, 2014 Skrevet November 18, 2014 Ja, men man skal jo liksom ikke "plutselig" få luft insystemet da
Kristian325 Skrevet November 18, 2014 Forfatter Skrevet November 18, 2014 hehe, nei det er sant det jeg er ikke mekaniker eller spesielt flink med bil så jeg aner ikke hva som kan være galt?
stig. Skrevet November 19, 2014 Skrevet November 19, 2014 prøv og ha driftsvarm motor, og kjenn åssen varmen blåser da. så ruser du bilen til ca 3500 og hold den der i 30 sek , da burde det egentlig blåse varmt. hvis ikke så er jo det veldig "typisk" om sirkulasjonspumpa har ryki, men som sagt er ingen e46 expert, men snakker sånn bil generelt
Kristian325 Skrevet November 19, 2014 Forfatter Skrevet November 19, 2014 prøv og ha driftsvarm motor, og kjenn åssen varmen blåser da. så ruser du bilen til ca 3500 og hold den der i 30 sek , da burde det egentlig blåse varmt. hvis ikke så er jo det veldig "typisk" om sirkulasjonspumpa har ryki, men som sagt er ingen e46 expert, men snakker sånn bil generelt Nå når jeg var ute å kjørte ble det aldri kald luft på tomgang? skjønner meg ikke helt på det greiene her. det har gått opp og ned fra hver gang jeg har stoppa og stått på tomgang om den blåser kaldt eller varmt :S
HansErik Skrevet November 19, 2014 Skrevet November 19, 2014 Når vannpumpa røk på min 320i E46 (impeller løsnet fra aksling) så gikk motoren varm ganske umiddelbart. Dette virker kanskje mer som et problem med lufting ellers kan det jo også skyldes feil i varmeregisteret som spjeld eller motorer. Dette tror jeg kan avdekkes med BMW-diagnose. Ganske sikker på at det ikke er en egen sirkulasjonspumpe på E46.
Kristian325 Skrevet November 20, 2014 Forfatter Skrevet November 20, 2014 Hmm okei takk har hørt flere si det men kan jo hende det er feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå