Gå til innhold

E39 - muligheter?

Share

Anbefalte innlegg

Har en 2001 520 facelift med den store originale skjermen (Navigasjon, tv og cd-skifter i bagasjerom). Merker at det er mye skurring på radioen, spesielt irriterende når jeg bruker fm-sender til å spille musikk. Er ikke noe skurring når jeg bruker CD. Er det antennen som er dårlig og burde byttes ut? Er det noen enkel måte å installere aux evt bluetooth, uten å skifte ut hele spilleren? Eller blir det beste å kjøpe en ny fra ebay elns som har alt dette i en spiller?

Endret av zelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Støyen skyldes nok den fm-modulatoren du bruker. Sikkert den fra Biltema?

Du kan koble til en Dension boks med aux/usb/bluetooth istedenfor cd-veksler. Sjekk www.bilradiospes.no under "Tilbehør tilknyttet til bilmerke" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Blir mye styr av det ja.

Jeg satt inn en dice/audiovox mediabridge. Funket utmerket. Spillte musikk via USB, AUX eller BT. Fikk også handsfree med dette og musikk kunne bli styrt fra rettet som orginalt.

http://www.ebay.com/itm/New-AMBR-1500-BMW-AUDIOVOX-Dice-MediaBridge-iPhone-5-Bluetooth-for-BMW-/271294090814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Så om man setter inn ny Alpine så blir det enda bedre, for Pioneer har ikke skjønt hvordan man lager jording.
Enklere å sette dobbeldin (stor) ettermarkedspiller i bil med org stor skjerm, mindre å fjerne. bare dobbeldinramme og kabelovergang, men skulle du bytta spiller ville jeg sett på Avin sin, ser ut som org.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om man setter inn ny Alpine så blir det enda bedre, for Pioneer har ikke skjønt hvordan man lager jording.

Enklere å sette dobbeldin (stor) ettermarkedspiller i bil med org stor skjerm, mindre å fjerne. bare dobbeldinramme og kabelovergang, men skulle du bytta spiller ville jeg sett på Avin sin, ser ut som org.

Pioneer har nok skjønt det, er nok heller dem som monterer som er problemet.. Men uansett skal det inn vanlig dobbel din med cd/dvd mekanisme i e39 er det ekstra jobb pga dårligplass. Anbefaler å montere spillere uten cd/dvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker bare vi hadde mye problemer med pioneer dobbel din som døde på møller montert med pioneers egne adaptere, var også mye adaptere som røk,

Endte med at vi slutta å selge de.

På de jeg har sett har alpine hatt ca doble kabelstørrelsen inn på spilleren som pioneer, men har ikke sett de grommeste fra noen av merkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...