Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

morn. 

lurer litt på å bygge om 318i bimmern. er ute etter litt mere trøkk og derfor tenker på en 320i 2,2 liter med turbo, men lurer fælt på hva detta vil koste og få godkjent.

bygger og bytter motor selv, men tenker på hva det vil koste å godkjenne detta i vognkortet. også veit jeg ikke hvordan det er med turbo på 2,2 litern jeg. noen erfaringer?

Takk for svar

Skrevet

Skulle tru du ikke får dette godkjent uten TUV godkjenning og måling osv, er ingen m54b22 med turbo org. Er jo fullt mulig med turbo, men er enklere og putte i en presse :) da det er mulig og få kjøpt bolt on :) 

Skrevet

Leste det du skrev litt fort :) sorry for det, du gjør det jo selv ;)  Vet at SSP ligger vel rundt 50K for å godkjenne kompressor, eneste som måtte være i orden før dem gjorde det var at avgass måtte være riktig. Dem sender bilen til Tyskland og får da TUV godkjent, og godkjenner den hos biltilsynet :) 

Skrevet

Ja. om bilen din har vært regga 10 år eller mer i Norge så koster det ikke noe og godkjenne det. Men det er det andre arbeidet rundt som kan koste penger. som SSP skal ha 50 laken for.

Skrevet

§ 25-2. Avgasser – generelle krav til bil

1. Bil skal holdes i en slik forfatning at utslippet av forurensende avgasser ikke blir nevneverdig endret. Dyser, justering mv. skal til enhver tid være som foreskrevet av fabrikanten, og eventuelle forseglinger tillates bare brutt når det skjer i overensstemmelse med fabrikantens retningslinjer.

2. Det er forbudt å montere utstyr som øker utslippet av forurensede avgasser med mindre det fremlegges dokumentasjon for at bilen tilfredsstiller de krav som ble lagt til grunn da den ble registrert første gang i Norge og utstyret er godkjent av Vegdirektoratet.

Det er jo mulig, og noen har gjort dette osv. Og det er jo enklere på eldre biler osv. Beste du gjør er å søke biltilsynet FØR du koster på motor og turbo.  

Skrevet

Det vet jeg ikke. Det kan kanskje noen andre svare på?  Når det gjaldt godkjenning for felger for min del, (da jeg søkte for litt spesielt oppsett) så fikk jeg 4 mnd på å ta godkjenning. Vet ikke om det bare har noe med kø osv hos biltilsynet, slik at det vil variere. enkleste for å få et helt klart svar er å ringe eller maile tipper jeg ;) 

• 2 weeks later...
Skrevet

Billigere og bedre løsning å bygge om til m3 og godkjenne på normalt vis uten tuv osv. annen bruks og håndsverdien blir bedre med m3 bygg og ;)

• 3 weeks later...
Skrevet

Leste det du skrev litt fort :) sorry for det, du gjør det jo selv ;)  Vet at SSP ligger vel rundt 50K for å godkjenne kompressor, eneste som måtte være i orden før dem gjorde det var at avgass måtte være riktig. Dem sender bilen til Tyskland og får da TUV godkjent, og godkjenner den hos biltilsynet :)

Dem sender bilen til Tyskland, hvem gjør det ? Trodde man måtte gjøre det selv jeg ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...