Joachim Harstad Haaland Skrevet November 20, 2014 Skrevet November 20, 2014 morn. lurer litt på å bygge om 318i bimmern. er ute etter litt mere trøkk og derfor tenker på en 320i 2,2 liter med turbo, men lurer fælt på hva detta vil koste og få godkjent. bygger og bytter motor selv, men tenker på hva det vil koste å godkjenne detta i vognkortet. også veit jeg ikke hvordan det er med turbo på 2,2 litern jeg. noen erfaringer? Takk for svar
Fidelio Skrevet November 20, 2014 Skrevet November 20, 2014 Skulle tru du ikke får dette godkjent uten TUV godkjenning og måling osv, er ingen m54b22 med turbo org. Er jo fullt mulig med turbo, men er enklere og putte i en presse da det er mulig og få kjøpt bolt on
Fidelio Skrevet November 20, 2014 Skrevet November 20, 2014 Leste det du skrev litt fort sorry for det, du gjør det jo selv Vet at SSP ligger vel rundt 50K for å godkjenne kompressor, eneste som måtte være i orden før dem gjorde det var at avgass måtte være riktig. Dem sender bilen til Tyskland og får da TUV godkjent, og godkjenner den hos biltilsynet
Joachim Harstad Haaland Skrevet November 20, 2014 Forfatter Skrevet November 20, 2014 hva mener du det vil komme på totalt a?
Joachim Harstad Haaland Skrevet November 20, 2014 Forfatter Skrevet November 20, 2014 prøver å regne ut på vegvensenet, blir riktignok uten turbo da, men det virker ikke som det koster noe utenom de 1000 kr dom skal ha for å godkjenne det?
Fidelio Skrevet November 20, 2014 Skrevet November 20, 2014 Ja. om bilen din har vært regga 10 år eller mer i Norge så koster det ikke noe og godkjenne det. Men det er det andre arbeidet rundt som kan koste penger. som SSP skal ha 50 laken for.
Joachim Harstad Haaland Skrevet November 20, 2014 Forfatter Skrevet November 20, 2014 er e46 fra 2000 så er over 10 år, men hva mener du med arbeidet rundt?
Fidelio Skrevet November 20, 2014 Skrevet November 20, 2014 § 25-2. Avgasser – generelle krav til bil 1. Bil skal holdes i en slik forfatning at utslippet av forurensende avgasser ikke blir nevneverdig endret. Dyser, justering mv. skal til enhver tid være som foreskrevet av fabrikanten, og eventuelle forseglinger tillates bare brutt når det skjer i overensstemmelse med fabrikantens retningslinjer. 2. Det er forbudt å montere utstyr som øker utslippet av forurensede avgasser med mindre det fremlegges dokumentasjon for at bilen tilfredsstiller de krav som ble lagt til grunn da den ble registrert første gang i Norge og utstyret er godkjent av Vegdirektoratet. Det er jo mulig, og noen har gjort dette osv. Og det er jo enklere på eldre biler osv. Beste du gjør er å søke biltilsynet FØR du koster på motor og turbo.
Joachim Harstad Haaland Skrevet November 20, 2014 Forfatter Skrevet November 20, 2014 den er grei, takk for hjelp
Joachim Harstad Haaland Skrevet November 21, 2014 Forfatter Skrevet November 21, 2014 veit du hvor lenge den godkjenning av motorbytte gjelder? kan jeg liksom søke nå og bytte til vårn/sommern?
Fidelio Skrevet November 21, 2014 Skrevet November 21, 2014 Det vet jeg ikke. Det kan kanskje noen andre svare på? Når det gjaldt godkjenning for felger for min del, (da jeg søkte for litt spesielt oppsett) så fikk jeg 4 mnd på å ta godkjenning. Vet ikke om det bare har noe med kø osv hos biltilsynet, slik at det vil variere. enkleste for å få et helt klart svar er å ringe eller maile tipper jeg
Bjanne Skrevet November 30, 2014 Skrevet November 30, 2014 Billigere og bedre løsning å bygge om til m3 og godkjenne på normalt vis uten tuv osv. annen bruks og håndsverdien blir bedre med m3 bygg og
turbina10 Skrevet Desember 20, 2014 Skrevet Desember 20, 2014 Leste det du skrev litt fort sorry for det, du gjør det jo selv Vet at SSP ligger vel rundt 50K for å godkjenne kompressor, eneste som måtte være i orden før dem gjorde det var at avgass måtte være riktig. Dem sender bilen til Tyskland og får da TUV godkjent, og godkjenner den hos biltilsynet Dem sender bilen til Tyskland, hvem gjør det ? Trodde man måtte gjøre det selv jeg ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå