Gjest allM Skrevet November 21, 2014 Skrevet November 21, 2014 (endret) har kjøpt inn carbon luftboks som jeg skal montere i min M3 E46 03 mod den har SMG kasse. (er en tidlig 03 mod så teknisk sett så er det vel det samme som 02 mod). jeg lurer på om noen har noen gode råd ang lufmengde måleren og plassering av denne? dette er ikk CSL luftboks men en annen type som er "støpt" i et helt stykke. det er ikke et "inntak" i luftboksen for luftmengde måleren og lurer på om jeg bare skal lage et hull selv for den rett etter luftfilteret (K&N konisk 143mm filter) og tette med tec7 eller lignende tettningsmasse? noen som har erfaring med dette og kan gi meg råd? hvis dere har andre generelle tips og råd ang montering av dette så tar jeg imot det takker for alle råd og tilbakemeldinger. Endret November 21, 2014 av Sjøbuse Endret topic. Les forumsregel 3!
Øyvind L. Skrevet November 21, 2014 Skrevet November 21, 2014 LMM MÅ stå i et rør med nøyaktig samme diameter som den står i originalt . Hvis ikke vil den måle feil og det blir ikke særlig bra. Tipper du får motorlampe og motor vil gå i nødmodus.
Gjest allM Skrevet November 21, 2014 Skrevet November 21, 2014 takk for svar. holder det med å finne et rør med samme diameter og montere det inn i luftboksen da? det er ikke noe annet teknisk som er viktig å forholde seg til som jeg burde vite før jeg setter i gang? som for eksempel. hva en gjør med væske beholderen til SMG... den sitter vel fast i luftboksen og jeg må vel få tak i en ny løs beholder? evt noen tips om hvor jeg får tak i en slik beholder? ser at det er kun to "inntaks rør" på cf luft boksen jeg har kjøpt, burde jeg ikke ha 3stk + LMM?
Øyvind L. Skrevet Desember 3, 2014 Skrevet Desember 3, 2014 Det som er vanlig er å gjøre om til alfa-N og kjøre uten luftmengdemåler.Du kan montere luftmengdemåleren foran carbonboksen, men da må den måle I sitt originale hus. Dette er en måling som er nøye kalibrert mot det huset den står i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå