Gå til innhold

Min e46 2002 mod måtte ha hjelp til start, så smalt det.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Startet min e46 idag uten problem, kjørte den i ca 15 min. Parkerte den og skulle bytte lyktepære på skjermen. Skulle så kjøre, men tente ikke, kun den kbitre lyden. Fikk hjelp via startkabler, idet den starter så var det et kjapt smell, ikke høyt, men nok at jeg synes det var rart. Satte meg inn og ser da at batteri lampen lyste hele tiden, skulle da khlre men servien var borte, rygget tilbake igjen, så kom antispinn lyset på, så abs, airbagen og så gikk spilleren av og på, så begynte bilen svakt og skjelve, fant da ut at det var tryggest og slå av alt. Så nå er sprsm.mitt.kan det være servoreimen som har røket eller andre morsomme ting? Takknemlig for svar.

Skrevet

Selvfølgelig, men der og da ante jeg ikke hva det kunne være, men fått noe tips nå. Men denne har stoppet før og da var det "alt" bla.bankesensor, veivakselsensor og lambdasonden(alt ble byttet). Så tenkte først på noe i den duren og det lar seg ikke se så lett.

Skrevet

Takk, ja kan kanskje være hovedårsaken i og med at den ikke startet til å begynne med og når hjelpen til starten kom så smalt det og da røyk reimen. For den så jeg igår da den "stolt" tittet opp fra motoren :) Er nå levert på verkstedet.

Skrevet

Hei FJPopp.

Ja, det var det som ble gjort ja.

hvordan koblet du starthjelpen? jordet du på motorblokken og brukte plusspol i motorrommet?

Skrevet (endret)

Servoreimen ser du lett om den er gåen, for det elektriske så sjekk hovedreleer i motorrom. Var det fuktig ute/ved tilkoblingspunkt? 

Endret av FJPopp
Skrevet

Hei igjen.

En "liten" oppdatering av BMW problem e46.

Det var multireimen som hadde røket tvert av.

Bytte av denne inkl.2 hjul ble utført sist fredag.

Hentet ut bilen og kjørte med den fra da av og til søndagen med en tendens til at den virket noe dau, så på søndag hadde jeg kjørt fra Svinesund til Sarpsborg og merket at den begynte å småfuske. Skulle rygge da bilen kvalte seg 3 ganger, tok en liten hvil noen minutter, fikk såvidt karret meg videre med små pauser. Ingen lamper lyste i dashbordet, men måtte holde jevn høy fart ca 80 gikk greit, men måtte gire ned til 3.i svake oppoverbakker. Stanset igjen etter ca 20 min.kjøring og ble noe overrasket over en spesiell lukt i kupeen (olje lign.lukt)sjekket overalt og ingenting å se, kjørte så endelig hjem.

Har nå fått vært på verksted og fått med 2 feilkoder:2782 camshaft sensor exhaust og 2731 function camshaft controll inlet. Jeg byttet kam sensoren, men var tydeligvis ikke den. Og har igjen vært til diagnose, men de har nå tro på at det kan være kjede som har hoppet over, så nå blir det til at de skrur opp motoren og sjekker, må si jeg er fortvilet om det ikke er det, må ogdå nevnes at jeg synes jeg hørte 'slurring' i gir bytte 2-3 og høres ut som en traktor når den ble startet. Så nå er jeg nysgjerrig på om noen her inne har hatt noe lign.problem eller kan dra noen egne slutninger om denne bilen jeg har.

Beklager det ble et så langt skriv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...