Gå til innhold

8x14" Schmidt TH-line ET14 på Golf 1 Cabrio?


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Legger denne tråden her siden VW er rimelig off toipc på et BMW-forum, selv om tøffe hjul ikke er det ;)

 

Har et sett med 14" Schmidt TH-line jeg skal selge, og har en potensiell kjøper som skal bruke dem på en Golf 1 cab. I den forbindelse har vi et lite problem. Han har testa en annen type felg med ET20 foran på Golfen sin (som i følge boltsirkel.no har ET45), og da tok calipperen borti eikene på denne felgen. Det han da lurer på er om mine felger med ET14 også vil gjøre det. Jeg har dessverre ikke tilgang på Golf 1 for å teste dette, så derfor lurer jeg på om det er noen her inne som kan hjelpe oss med litt info ang. problemet. Har allerede lest litt på nett om en som har TH-line 8x14" ET18 foran på sin Golf 1, men da med 16mm spacer nettopp pga. bremsene. 

 

Kan det virkelig være nødvendig med såpass tykk spacer for å få dem på en Golf? Noen som har prøvd, eller evt. kjenner noen som har prøvd? 

 

Alle tips mottas med stor interesse :)

 

EDIT: har lest litt mer på nett nå, og funnet en bil med ET18 og kun 10mm spacer. Alternativt skal det visstnok finnes en annen type calipper (uten "bøyle") til disse bilene man kan bruke for å unngå spacer. Erfaringer noen?

Endret av 635csi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...