Jaws Skrevet Desember 9, 2014 Skrevet Desember 9, 2014 God kveld folkens, som emnetittelen seier so lurer eg på om det er nokon som har erfaring med å bytte pakning på panoramatak/soltak på Bmw e61? Eg sitter og ser på delefilmen på GS bildeler sine nettsider og der finner eg 2 pakninger som kan byttes, den eine pakningen er oppført som 4m lang so då rekner eg med det er ytterpakningen som går rundt heile takluken, den andre pakningen er kun rundt bakerste solpanel, det får ikkje eg til å stemme på min bil for der er det berre ein paknin på tvers på den bakerste solpanelet som tetter mellom dei 2 glasspanelene og ikkje rundt heile. Nokon som har erfaring med dette?
Jaws Skrevet Desember 9, 2014 Forfatter Skrevet Desember 9, 2014 Problemet er det at på bilen so er det kun pakning i forkant av det bakerste glasspanelet (mellom begge glasspanelene) men på delefilmen viser det at den skal vere rundt heile det bakerste glasspanelet, eg skjønner ikkje heilt kva som er rett
quandt1960 Skrevet Desember 10, 2014 Skrevet Desember 10, 2014 Eneste jeg fikk beskjed jeg kan bytte etterhvert på min E91 er pakningen som skal være rundt hele på karosseriet, der er det bare å dra av og lime på nytt. Så er det en i midten mellom glass framme og bak. De på glassene mener jeg kommer med selve glasset og kan ikke byttes.
toomas Skrevet Desember 10, 2014 Skrevet Desember 10, 2014 Skal nok være å rive av og lime på. Lenge siden jeg har gjort dette nå men kan sikkert sjekke det i morra.
Jaws Skrevet Desember 12, 2014 Forfatter Skrevet Desember 12, 2014 FJPopp: stemmer det at det er 2 pakninger, legger ved eit par bilder som viser det eg lurer på. På bildene har eg satt ein ring rundt pakningene, det er del nr.: 3 på begge bildene. På det eine bilde viser det ein pakning som går rundt heile det bakerste glasspanelet, men hjå meg er det likt som FJPopp skriver, kun ein pakning som er mellom fremmste og bakerste glasspanel, på det andre bilde viser det at den har ein lengde på 4m, då rekner eg med det er den som skal vere på karosseriet rundt heile takluken, Korleis blir dette når eg skal ha den pakningen som skal vere mellom glasspanelene å på delefilmen viser det at den går rundt heile glasspanelet?
quandt1960 Skrevet Desember 12, 2014 Skrevet Desember 12, 2014 Syns det ser rart ut for en pakning kan ikke gå rundt hele det bakerste glasset. Glasset selv er helt inntil pakningen mot karroseriet og på glasset er selve pakningen med glasset og limt på/kan ikke byttes uten nytt glass. Virker litt rart, designet på E61 er likt som E91 og jeg har erfaring med mitt i 3 år og har byttet fremre glass som følge av at det eksploderte av seg selv. Der var det bare å støvsuge, ta av glassrammen, skru på det nye og initialisere/justere det. http://workshop-manuals.com/bmw/5_series_e61/530i_n53_tour/6_si_techniques/54__slide-tilt_sunroof_and_convertible_top_(tour)/2_sbt__panorama_glass_sunroof_e53_e61_e70_e83_e91/ Denne her viser bare selve mekanismen og ikke glasset som skrus på med skruer. http://prodcds.bmwuniversity.com/PDFs/Panorama-Sunroof-1%200%20169%2008ld.pdf
Jaws Skrevet Desember 12, 2014 Forfatter Skrevet Desember 12, 2014 eg og syntest det såg rart ut, er det nokon som har byttet denne pakningen mellom glasspanelene som har bestillt delen av GS eller andre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå