hjalmar Skrevet Desember 10, 2014 Share Skrevet Desember 10, 2014 Hei jeg har en 1998 523i touring. På EU kontroll fikk jeg en 2'er på katalysator (defekt må byttes) Tipper at de har kommer frem til denne konklusjonen på forurensnings måling. Ser det er 3 katalysatorer på bilen noen sier at skifte olie og oliefilter kan hjelpe på forurensningen. Å så ser jeg at noen sier at luftmengde måeleren også kan være en synder. noen som har hat noe liknende og løst dette problem`? det jeg lurer på er om man kan nøjes med å bytte den siste katalysator. De fleste verksteder får bare tak i den bakerste katalysator. Noen som har tips ang dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet Desember 10, 2014 Share Skrevet Desember 10, 2014 3 katalysatorer? Du har brått 2 stk om katalysatoren sitter før dem krysses til ett rør. Koster vel rundt 2 lapper på Skruvat.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Desember 10, 2014 Share Skrevet Desember 10, 2014 Kan også være lambda som forårsaker dette. Kanskje greit med diagnose i første omgang for og se om det dukker opp noe feil som feks luftmengdemåler, lambda eller lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå