Gå til innhold

Elektriske problemer E87

Tommy H
 Share

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt meg en 116i e87 2006 som skal fungere som konebil. I det siste har jeg vært plaget av en del elektriske irriternede feil.

Kan kjøre og helt uten forvarsel kan speedometer og turteller begynne å gå til maks for og deretter ikke vise noe som helst, i kombinasjon med at det piper fælt pga en drøss med feilmeldinger. Får opp ESP, DTC, ABS, dekktrykk, airbag, og setebelte i kjørecomputeren. Men like plutselig er det vekke, og alt er som normalt.

I tillegg når jeg var ute å kjørte her i sted la jeg merke til at xenonlysene gikk opp og ned, akkuratt som ved første oppstart. Varierte mellom opp og ned, ned og være nede og opp igjen. Ikke helt ideelt i disse mørke tider.

Noen som har vært borti noe liknende?

Bilen er fortsatt innenfor bruktbil garanti og skal på feilsøking i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en gang en E65, som random ga feil på alt mulig, helt tilfeldig.

Det endte til slutt med at speedometer, PDC, DTC, ABS, Airbag, Osv, ikke fungerte heller. Dro på Billia, byttet både ZGM og CAS. Etter 8(eller så var det 9) timer feilsøking fant "ekspertene" på Bilia feilen, ved å spørre noen i Sverige. Kostet skjorta, nærmere 25000kr.

Men behøver ikke være den samme feilen. Bare forteller om min situasjon som var ganske lignende, og hva som måtte fiskes da. Kanskje det kan hjelpe i feilsøkingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...