duglas Skrevet Desember 13, 2014 Skrevet Desember 13, 2014 Har planer om kjøp av en f10 520d ,men har nå oppdaget at et problem og det er at bilen trekker til høyre . Det er vistnok biler som er produsert før oktober 2010 dette gjelder mest for. Har lest at mange bmw verksteder ikke klarer å fikse dette,men at noen har fått det fikset via en software oppdatering av styreelektronikken og vridning av støtdempere. Er det noen som har hatt lignende problem her og fått det fikset i Norge?
quandt1960 Skrevet Desember 13, 2014 Skrevet Desember 13, 2014 Høres sprøtt ut med vridning av dempere, hvordan fikser de demperfestet da, vinkelen forblir jo lik (caster) hvis en ikke modifiserer demperfestet også. Det er jo en wishbone dobbel pivot forstilling hvor demperen ikke svinger med som på de fleste BMW´r. Forskjell i castervinkel gjør at bilen trekker til en av sidene. Men har lest et sted at F1X har for svake foringer for nedre bærearm som gjør at de slites ut fort. Denne krever hjulstilling ved bytte så den kan da gjøre at bilen trekker til en side. Rart at det da er snakk om software oppdatering, er det ifm EDC?
duglas Skrevet Desember 13, 2014 Forfatter Skrevet Desember 13, 2014 Jeg har lest det på tror det var bimmerfest forumet.(men man kan google bmw f10 pulling to the right og finner masse om det) Det er en som la ut bilde av en kvittering på utført vellykket jobb fra bmw verksted der står det : proble: vehicle pulling to the right side defect code 32 00 02 97.Svap front tires from left to right rotated strut clockwice on both sides.programmed units including straight ahead conversion. first attemt unsuccesful ,second attemt to program units succesfull .test drove vehicle pulling eliminated.
quandt1960 Skrevet Desember 14, 2014 Skrevet Desember 14, 2014 Ok har sjekket litt opp i det og det er visst et softwareproblem med "steering column", men slik jeg tolket det et problem for nordamerika Ved hjulstilling på bmw så er det noe første en gjør, finne nullstilling for styringen. Så går en løs på de forskjellige boltene på føringene og endeledd. Utifra det jeg ser så er det primært softwareproblem. Ring nærmeste BMW verksted og gi de vin og spør om det ligger en aksjon inne i systemet på bilen. Ikke alltid de får tak i eier ved tilbakekalling. Jeg pleier få med meg sånne men denne har jeg ikke sett før og det er ikke en offisiell tilbakekalling på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå