Maxopp Skrevet Desember 17, 2014 Skrevet Desember 17, 2014 (endret) Jeg har noe trøbbel med min 316i 2005 E46 ingen feilkoder med BMW scanner. Når jeg starter å kjøre etter den har stått et døgn eller 2 føles det som et eller flere av dekkene er ovale i et par km. (Gjelder sommer og vinter dekk). Jeg kjører ofte gjennom tunnelene fra Ellingsøy til Ålesund som har 8% helling og på vei opp opplever jeg det som den glemmer å tenne på en eller 2 sylindere i rekkefølge av og til. Når jeg har lagt på ca 70km/t bak en bil en stund girer ned til 3. gir trykker pedalen så langt den går hender ingen ting bilen holder samme fart og turtallet øker ikke, greit jeg har ikke mye motor men normalt er det ikke problem å kjøre forbi. Registerkjede med strammer og begge vanos er skiftet på grunn av kjedet hoppet men ingen endring etter det er fikset. Den var likedan før kjede hoppet. Endret Desember 17, 2014 av Maxopp
Sammyen Skrevet Desember 17, 2014 Skrevet Desember 17, 2014 Vil nok ikkje tru kjedehoppet hjalp på Det at du føler at dekkene er ovale kan jo sjekkes med ein enkel avbalansering? Sjekk om du har kast i bremseskivene også.Det at bilen "glømmer å tenne" på 1 eller 2 sylindre uten ein einaste lagret feilkode hørest merkeligt ut så tviler på at det kan være det Usikker på forskjellene på diagnoseprogramma men har du noen andre med diagnoseverktøy som kan ta ein titt? Sjå gjerne i diagnosetråden om noen kan hjelpe.Er det noe lys i dashbordet? ABS, motor osv?Har du automat eller manuell?Det å få bilen til å akse nok frå 70km/t til å ta ein forbikjøring med 115hk vil ta sin tid. Er det stor forskjell frå før og no eller har du berre begynt å tenke på det?
Maxopp Skrevet Desember 6, 2015 Forfatter Skrevet Desember 6, 2015 (endret) Får helle ikke økning av turtall med å trykke inn clutche med gassen i bånn, det hender kanskje 1 av 5 ganger. Også et annet problem. Når jeg slipper gassen helt og trykker den inn igjen etter noen sekunder føles det som drivakselen dreier en halv omdreining før jeg får ett rykk før motoren drar igjen. Har en mistanke om at det er svinghjulet som kødder. Endret Desember 6, 2015 av Maxopp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå