Gå til innhold

520i 2.2l vs 2.0l

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Jeg holder på å bli førstegangs BMW eier av en 520i 2.2l (2002 facelift utgaven), men jeg lurer litt på om det er store forskjeller på motoren på en 2.2l vs 2.0 ev 2.3/2.5? Med tanke på kostnad og tilgjengelighet på deler.

Er det eventuelt noe annet jeg burde vite om facelift utgaven, svakheter/feiler o.l.?

Endret av JanA
Skrevet

Personlig vil jeg fraråde 520i pre-facelift (2-liters motor på 150hk). Den er litt for svak i forhold til bilens vekt, og sammen med automat er den litt for glad i bensin også. Facelift-utgaven med 2.2l funker bra :)

Av større feil på E39, er det vel rust som er det største problemet. Å få tak i deler er ikke noe problem, det er DIY-er på bortimot alt som kan gjøres med de bilene på nettet. 

Skrevet

(M54) 2.2 literen er mer fleksibel da den har bedre dreiemoment tidligere. M52 motoren er en mye lik motor mekanisk men med et lavere dreiemoment og behov for høye turtall som igjen vises på forbruket (20Nm mer ved lavere turtall 3500 istedetfor 4200rpm). M54 er mer tilpasset lavere utslipp. Deler er det ingen problem å få tak i. Google BMW E39 + Dekra så vil du finne en tysk rapport om bilen. Som hanzhe skriver er rust en gjenganger, spesielt på biler som har gått lenge i norge. Under reservedekket i baggasjerom kan du ofte finne mye rust, ellers på baggasjelokk spesielt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...