Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Godkveld! 

Da har galskapen begynt, min hvite kvithai skal bli et monster i på veien! 

Skal godkjenne E28 med S54 m3motort! 

s54 er innkjøpt og m10 motren er utav! 

IMG_3705.jpg

10422156_659711950774672_544465823357442

Kommer til å updatere visst noen er interesert idette1 :)  thuumbsup 

Endret av kapiox
Skrevet (endret)

Idag tok JensAndreasNylund fram arbeidshanskene og gav meg litt motivasjon! Vi fekk tatt ut av interiør og gulv teppet
og fant mye masse mer og alt for mye vann, stinket gammelt råtten melk og var helt jæligt under gulvteppet og underbaksetet.
Men vi fikk tatt det utav og jeg er MEGET overasket over hvor lite rustet det var på denne gode gamle karen jeg har kjøpt!
         Har også fått byttet til poly foringer i bakstillinga på e28, den ble mye bedre å kjøre men er noen foringer foran som er rimlig bås også, så den drar til sidene og lever sitt egetliv påveien,men veldig kjekk å kjøre fort med!

Gulv teppet utav.

IMG_3502.jpg

IMG_3503.jpg

Det lille av rust på fører siden.  Det er ikke noe å bli skremt av!

IMG_3501.jpg

IMG_3499-1.jpg

Så på andre siden.

IMG_3506.jpg

IMG_3507.jpg

Tror dette kan bli meget oppegåande! Har vertfall trua, så nå står bilen i bokken, klar for tørk. avfukteren står i og tørker ut alt!
Teppet blir sendt på JensAndreasNylund rensing (han vet det ikke enda )

Men kan si jeg har kjøpt meg nye felger også..... :mrgreen:  :mrgreen:

Ac Snitzer Rennsport type 1

IMG_3587.jpg

IMG_3586.jpg

IMG_3585.jpg

IMG_3555.jpg

Skal lakkere sentert og tønnen opp i orginal farge igjen.

Den ene tønna var sprikke i.. Så sveiste å og sliptet ned og fjernet sprikka
glemte å ta bilde når jeg bårret hol i enden av sprikka. men det er blitt gjort :)

IMG_3649.jpg

IMG_3648.jpg

IMG_3683.jpg

IMG_3685.jpg

SÅ har jeg og JensAndreasNylund fått vasket og gjort alt rent inni e28. Fikk vekk gammel våtmuggel lukt...
fikk tak i et bra stoff fra Wurth som jeg spryet på. Har hatt alt utav gulvet og stoler seter og fått vasket alt og tørket alt sammen

var KLISSvått under teppet...

IMG_3565.jpg

IMG_3563.jpg

Har ellers blitt gjort lite med bilen... Men har fått skjært hjul i gulvet i garasjen til fatteren, slik at han fikk full stå høyde i
bokken hans også, så har vi fått laget en vinsj i taket så vi kunne få motorsykler og litt tungre ting opp på loftet..

IMG_3689-1.jpg

Endret av kapiox
Skrevet (endret)

God JUl !  :mrgreen:

Det er noe som har skjedd som er veldig gøy veldig motiverende og veldig spennede prosjekt!!!!

S54 passer i e28.
Dette er gledens dag! veldig kjekt å få prøve montert motoren i bilen, sitt at det er håp og mulighetene ikke var så langt vekke :)

IMG_3793.jpg

Men jeg måtte kappe bort litt før jeg starta, tok vekk kasseten som radiatoren stod i...
Tenker å modifisere en e36 radiator der, med org fester fra e36 :mrgreen:

IMG_3801.jpg

IMG_3800.jpg

Fikk også fjerna en del andre orginale fester som jeg ikke har tenkt å bruke, så bare å fjerne det slik at det blir litt lettere
å holde rent og pent :)

Luftfilter hodlere forsvant , er veldig på tanken å fjerne sikring boksen inn i bilen og montere org E30 ekspansjons tank der.

IMG_3791.jpg

Coil festet forsvant også, tenker på å fjerne spyler dunken også..

IMG_3790.jpg

Her er kasetten fjernet og grunnet grovt..

IMG_3789.jpg

Cosworth Anders veldig happy for at S54 passe i. :)

IMG_3802.jpg

IMG_3794.jpg

Måtte kappe litt av de fremste grenrørert da det tok borti caster feste staget, men må kappe litt mer også nå når det tar
borti styrestaget... Noen som vet om e30 forstilling travers passer på desse bilene, kunne tenkt meg tannstag..?

UPS!!!!! :) prøve montert med en liten turbo... :twisted:  :twisted:  :twisted:  :twisted:

IMG_3815.jpg

:headbang:  :headbang:  :headbang:  :headbang:  :headbang: 

Endret av kapiox
Skrevet

ja det er jo bare typisk han hahahaha

er jeg som kjøpte den blå sierra sedanen han hadde ståendes en stund :P

Skrevet

Holder på å pusse opp Ac Snitezer rennsport 1

Da har jeg fått jobbet litt med felgene også, er ikke lenge før det er lakk på de nå :)

Har fått sprøyta slipegrunning på tønnen og så har jeg fått glassblåst senterene, herregud for ein dritt
jobb... det tar jo huundre åår! å da har jeg sandblåst felgene først :)

IMG_3873.jpg

IMG_3876.jpg

IMG_3878.jpg

Cola må man ha! :)

IMG_3877.jpg

Tror de blir lakkerte orginal, eller gunmetal grå

Mvh Morten

Skrevet (endret)

Godhelg!

Har ikke gjort så frykteligt mye denne helga heller da jeg kjenenr det har vore veldig greit med litt fri ! Men har
fått gjort litt da, feks fant ut en natt her at jeg skulle polere bilen. fikk tak i Rupes maskina og noe polerings middel
å jagggu ble den blank igjen! Kult å se at polerings stoff fyngere  :)))

Har også fått prøve montert en radiator fra e36. Passer utmerket! Så skal evnt bestille org fester til e36 eller kappe og tilpasse
fra en på huggeren. Få se hva som skjer!

Har også fått en bosch 044 pumpe av JensAndreasNylund her, som er veldig grei kar! Så den monterte jeg bak i orginal festet.
det var jo ikke noe hokkus pokkus det heller! Så alt i alt en bra slutt på denne uka.! :)
Så  driver å pønsker ut litt med innsug å slikt.Noen som har hyd-bkf til salgs. Tror jeg trenger det, mtp den vakum er ganske så
svær stakkars...

Radiatoren passer utmerket! Skal få en S50 radiator av sk8 her på forumet også!

IMG_3895.jpg

IMG_3896.jpg

Her er mitt allerførste 50/50 bilde noen gang.Her brukte jeg orginal stoff som fulgte med Rupes pakken.
Men det andre stoffet var så til de graaader mye bedre! Domt jeg ikke tok 50/50 med det.

IMG_3898.jpg

Vanskligt å få se hvor mye mye mye bedre det ble på bildet. Men i virkligheten ble det magisk!

IMG_3899.jpg

Mvh Mortenkapi 

Endret av kapiox

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...