Gå til innhold

E39 start issues

Peak
 Share

Anbefalte innlegg

Hei dere

Har et problem med bilen for tiden, startet på Fredags morgen med at bilen ikke ville starte, kun masse klikking fra et relé(?) ettersom jeg holdt tenningen inne.

Ga den strøm med en 400A jumper uten hell, dog var denne noe utladet, satt den på lading i 30min og gjorde et nytt forsøk og igjen uten suksess... Forsøkte så og gi strøm fra min kompis' Seat Ibiza også uten hell.

Satt jumperen på lading igjen, én time denne gangen i tillegg til at jeg fylte på litt diesel da det var ganske lite igjen på tanken (men ikke lite nok til å ikke starte)

Gjorde da det nye forsøket med halvannentime ladet Jumper og 10 liter med diesel på tanken.

Da kom den seg saaakte men sikkert.

Ettersom dagene har gått, har bilen oppført seg upåklagelig ved oppstart, fyrt opp med en gang!

...Til idag etter jobb hvor det var samme problem, denne gangen hadde jeg ikke med jumperen og den trengte i tillegg mer strøm, så den blir og stå på lading frem til i morgen grytidlig og deretter dra til jobb og forsøke på nytt og fyre den opp med de.

Hva er signalene? Noen som har noen idé før en evt. diagnose? Klarer ikke sette fingeren på noen ting jeg?

Er det starten min som er gåen? Men er det ikke rart at den startet som en KULE tidligere i uken?

Håper på noen gode svar her som jeg evt. kan forsøke i morgen tidlig!

Kjedelig sak og få på julaften men... Sånn er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke starteren din, men batteriet ditt. Er det gammelt?? Alle batterier trenger litt påfyll av en lader innemellom. Spesielt ved småkjøring osv. Jeg ville sjekket batteriet, og om du har skrudd av polene, så se til at de er skikkelig skrudd fast og frie for irr.. Nå har du herjet litt med batteriet ditt, med lader, starthjelt, og batterijumper og da er det ikke mye du har å gå på når det gjelder levetiden. Ta batteriet ut av bilen og sett på en lader og la stå et døgns tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konklusjon og fasit.

Setter stor pris på at du tok deg tid på selveste julaften "BTK-530".

Dro tidligere i morgest med ferdigladet 400A jumper for et nytt forsøk også denne gangen uten hell. Målte bilen til 9,2V uten jumper og 12,4V med jumperen tilkoblet.

Jeg slo meg til ro etter ditt innspill at jeg må få byttet batteriet, hadde ikke tid til å starte med lading eller evt. satse på at det var det det var noe galt med nå i jula.

Dro dermed til nærmeste Bilxtra og handlet meg et splitter nytt ferdigladet 100A Sønnak batteri og bilen startet på sekundet.

Satt foresten et originalt 11år gammelt 85A batteri der fra før.

Nå er den frisk og rask og klar for julen.

Takk igjen for viktig innspill.

God jul!

Endret av U.S. Bavaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...