528iE12 Skrevet Januar 1, 2015 Skrevet Januar 1, 2015 Har en 3,5 fra 87' 735 som skal settes i en 525 E12. Noen som vet hvor mye som må gjøres for å få dette godkjent? Det jeg vet er forskjellig fra 525 til 535 E12 er bremser foran, dempere foran, 1mm tykkere stabstag foran og noe større sporvidde foran på 535. Hvordan går jeg fram med dette?
Espen Aass Skrevet Januar 2, 2015 Skrevet Januar 2, 2015 Har en 3,5 fra 87' 735 som skal settes i en 525 E12. Noen som vet hvor mye som må gjøres for å få dette godkjent? Det jeg vet er forskjellig fra 525 til 535 E12 er bremser foran, dempere foran, 1mm tykkere stabstag foran og noe større sporvidde foran på 535. Hvordan går jeg fram med dette?Min anbefaling er og ta kontakt med biltilsynet.Om en har fått godkjent en ombygging på en trafikkstasjon, kan en annen få store problemer på en annen trafikkstasjon for tilnærmet lik ombygging. Ta med en skisse/plan om hva du har tenkt og gjøre. Det er alltid "lurt" og høre med biltilsynet før man begynner. Lykke til!
GSS Skrevet Januar 7, 2015 Skrevet Januar 7, 2015 (endret) Bremsene foran er kun en tanke tykkere, ellers ikke noe annet. Samme kalippere også, men med tykkere mellomstykke. Stabstag finner du på 635 fra samme tid, samme stagene. Det er også tykkere spindler foran på 535, men dette kan det hende du slipper unna med. Karosseriet er identisk, om bilen din er fra etter 08/79. Forsåvidt likt etter facelift fra 08/76, men gulvet ble endre fra 08/79. Diff er også annen (som på 635), men dette er det kanskje ikke så viktig med. Og som Espen A sier, start i riktig ende. Dvs. dialog med biltilsyn og søknad først. En slik ombyggng skal gå helt fin. Det er mye morsommere med en bil som er godkjent, også for en evt. senere kjøper. Endret Januar 7, 2015 av GSS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå