Desillusjonert Skrevet Januar 6, 2015 Skrevet Januar 6, 2015 Har noen av dere vært borti at bakluka åpner seg i tide og utide? Noen ganger står den å åpner og lukker hele tiden. Dette skjer ikke i fart eller når den er låst. Mikrobryteren er byttet og dette skjedde lenge etterpå. Fant ikke noe tema her inne om dette. Håper på svar.
Sammyen Skrevet Januar 6, 2015 Skrevet Januar 6, 2015 (endret) Blir den fysisk åpen eller bare ser det sånn ut i dashet?Låser den opp andre dører i andre tilfeller?Det er ikkje ruten bak men sjølve bakluken?Hørest ut som om sentrallåsanlegget( eller knappen på nøkkelen har klistret seg? )Kan dette skje med kabelbrudd kanskje? Endret Januar 6, 2015 av Sammyen
ronnygr Skrevet Januar 7, 2015 Skrevet Januar 7, 2015 I går fikk jeg problemer med bakluka selv.. Selve glasset, visker og spyler fungerer fint, men "hovedluka" vil ikke åpne seg. For å åpne må jeg lene meg inn vinduet og dra i nødåpneren nede ved gulvet, noe som ikke helt egner seg i det daglige liv! Hvis jeg smeller igjen luka med for lite kraft blir den stående i en slags mellomposisjon der den verken er lukket eller åpen (der man vanligvis gir den et godt puff for at den skal lukkes helt - dette går ikke an lenger) Sjekket tilstanden bak lista med åpnerknappen og skiltlys, der så det ut som fanden hadde vært innom - mugg, rust og masse vann! Jeg hører tydelig at mikrobryteren klikker når den presses, så den har ikke irret fast.. Etter rengjøring og tørking har ikke dette gjort noenting så jeg lurer på om det er noe galt med det som kalles Trunk lid lock..? #1 på denne: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX31&mospid=47657&btnr=41_1319&hg=41&fg=60 "Håper" det er noe av det samme problemet trådstarter har og at vi kan få litt hjelp 2002 E46 Touring Facelift
Desillusjonert Skrevet Januar 21, 2015 Forfatter Skrevet Januar 21, 2015 Den åpner seg fysisk og det er ikke nøkkelen. Dette skjer når som helst og uten noe fast mønster, bortsett fra når bilen er låst eller i fart! Jeg har byttet mikrobryter og tenkte først på at det vare den nye bryteren og gummiplaten som påvirker denne, som det skjedde noe med når det ble kaldt. Det har jeg i grunnen slått fra meg, for jeg har prøvd å fremprovosere det og får det ikke til. Kan det være selve mekanismen som er skrudd i karroseriet? Jeg skjønner ikke helt hvordan, men er klar for alle mulige tips...
Sammyen Skrevet Januar 21, 2015 Skrevet Januar 21, 2015 Det er typiske ting som går igjen med sånne problem: Microbryter (byttet), sikring, dårlig jording og/eller vann og smuss i systemet.I ditt tilfelle vil eg õg tru at låsemekanismen i karosseriet kan vere sletn. Du bør vel skru ut denne mekanismen og olja/rensa innmaten for å sjå om det kan hjelpe på.Kan være at det skjer det samme med den som det gjør med dei fleste dørlåsene i kaldt vær
Desillusjonert Skrevet Januar 23, 2015 Forfatter Skrevet Januar 23, 2015 Hva er det å se på med den låse mekansimen? Det er bare en motor og mekanikk? Tror du ikke den bare er veldig slitt? Noen erfaringer med det? Men jeg skal ta den ut for å se, du kan ha rett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå