ZGasi Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 Opplever problemer med min BMW x5 e53, 3,0D, der bremsepedalen synker. Det hele startet med at jeg fikk feilmelding om at jeg måtte sjekke bremsevæske, og da jeg sjekket var det lite oppi. Ok, det lekker tenkte jeg, og det gjorde det. Et bremserør hadde rusta så mye at det begynte å lekke bremsevæske. Så ble bremserøret bytta, men fortsatt sank bremsepedalen. Det er bremseeffekt, men pedalen faller fortsatt helt ned. Da fikk jeg beskjed om å bytte hovedbremsesylinder av Bilia. Det ble gjort, men fortsatt samme problem. Byttet bremseslanger, prøvd å lufte på flere forskjellige verksteder, men fortsatt synker pedalen helt ned. Hva tenker dere dette kan være? Noen som har opplevd det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 (endret) Ta ein kontroll at bremsekraftforsterkeren funker.Les litt i denne trådenhttp://bimmers.no/topic/705784-bremsepedal-i-bunn-e39/?hl=%2Bbremsepedal+%2Bbunn#entry2042903Er vel litt parallelle linjer her Endret Januar 8, 2015 av Sammyen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZGasi Skrevet Januar 8, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2015 Bytte bremsekraftforsterker var min neste plan, da jeg mistenker at denne må ha blitt ødelagt av for mye "lufting". Var bare litt usikker om jeg skulle, fordi det er dyrt og har nå brukt utrolig mye penger på de bremsene, uten noen forbedring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 Prøv å pump litt før du starter motoren så du kjenner motstand, hold den der og start motoren. Sklir pedalen seint ned eller er det bunnings med ein gang? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZGasi Skrevet Januar 8, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2015 Den går ned. Ikke fort, ikke sakte. Bruker kanskje 5sek så er den på bunnen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 Har du tapt/begrenset bremseeffekt?Etter eg har fikset ting på bilen min så har eg alltid noia om den var sånn før, ka var den lyden osv.. Seier ikkje det er eksempelet hermen det går an Ser i tråden eg postet lenger oppe så er det vakuumstyrt på dieselbiler og ser andre folk har reagert på det samme som deg.Andre som kan komme med innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZGasi Skrevet Januar 8, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2015 Hehe, bremseeffekten er like bra, er bare det at den går helt ned. Selvfølgelig vil den ikke gå helt ned mens den er i fart, men hvis jeg bråbremser eller hvis bilen står stille, går den til bunnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå