vebjørn13 Skrevet Januar 10, 2015 Skrevet Januar 10, 2015 Hei! Slik jeg forstår det så er det 2 pumper til denne bilen ( M54B22 ) se link http://www.koed.no/no/Catalog/Car/BMW/E46/Lim/320i%20M54/ECE/L/N/20010700/32/15/1/32_0956/ Noen som vet hvilken jeg skal ha ?
2.maskinisten Skrevet Januar 28, 2015 Skrevet Januar 28, 2015 Hei! I går røyk servo pumpa mi. Jeg har samme system som deg ser det ut til, så jeg lurer på om du fant svar på dette? Skal kjøpe ny selv så snart jeg vet hvilken.
Sammyen Skrevet Januar 29, 2015 Skrevet Januar 29, 2015 Tipper du må sjå fysisk på pumpa ka som står så lenge dette ikkje er bytta før og har papirer på dt
bmwmaxi Skrevet Januar 29, 2015 Skrevet Januar 29, 2015 Nå har begge modellene du linker til på koed samme delenr. så er ingen forskjell på de.
Sammyen Skrevet Januar 29, 2015 Skrevet Januar 29, 2015 Var kun 1 pumpe på GS dåhttp://www.gsbildeler.no/nettbutikk/vare/127099
Sammyen Skrevet Mars 9, 2015 Skrevet Mars 9, 2015 Får å blåse liv i ein gammel tråd så er det 2 pumper LUK LF-20 og LF-30.Ser ut som om E46 etter '99 har LF-30 uten å sei det sikkert, monterte LF-20 på min i går men følest ikkje heilt korrekt ut.Ka kom du fram til Vebjørn?
bmwmaxi Skrevet Mars 9, 2015 Skrevet Mars 9, 2015 (endret) Hvis man klarer og logge seg inn på bimmers, bør man også klar og bruke google på enkle ting. https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=luk%20lf-20%20bmw%20lf-30 Ved bytte til luk lf-30 Bytt også minimum den ene trykk slangen. Men her kan du lese litt om erfaringene if-20 vs if-30 (sport vs gubbe følelse) http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=931035 Endret Mars 9, 2015 av bmwmaxi
Sammyen Skrevet Mars 9, 2015 Skrevet Mars 9, 2015 Kom bilen orig med LF-20 så ville eg jo ikkje bare hoppet på med LF-30?Tenker på slangekoblinger for det er jo trykkforskjell på pumpene. Evt bytte alle slangene og, for det er noke dritt at eine hopper av og spruter olje overalt under opp motor
bmwmaxi Skrevet Mars 9, 2015 Skrevet Mars 9, 2015 (endret) Trykk forskjellen er 120 vs 110 bar, Men det er bare den ene slangen som får høyere trykk. Er jo mulig og bruke en lf-30 og regulere ned trykket ved og forandre på shimsene, men da bør man ha et inn line manometer. Hvis man ikke er så heldig at fjøra og skivene fra den gammle lf-20 blir riktig/passer. Endret Mars 9, 2015 av bmwmaxi
bmwmaxi Skrevet Mars 9, 2015 Skrevet Mars 9, 2015 Siden du har kjøpt ny LM-20 har du mest sannsynlig den oppdaterte utgaven, tåler sikker fint og regulere den opp til 120bar isteden for og kjøpe ny.
bmwmaxi Skrevet Mars 9, 2015 Skrevet Mars 9, 2015 Etter og ha sett på noen spreng skisser har du mest sannsynlig en plast propp inni den store mutteren du kan dra ut. Da kommer du til en justering skrue som øker trykket ved og skru den innover. Som du ser her ble blant annent LM-30 levert i flere utgaver mellom 90-116bar (116bar=bmw). http://www.dicesarautopecas.com.br/_arquivos/bombas_de_direcao_e_de_vacuo_LUK_MWM.pdf Sammyen reagerte på dette 1
Sammyen Skrevet Mars 9, 2015 Skrevet Mars 9, 2015 Er på jobb så har småproblemer å åpne den siden, men kor langt skal evt denne skruen skrus då?
bmwmaxi Skrevet Mars 9, 2015 Skrevet Mars 9, 2015 Mest sansynlig finnes det noe nedi der du skrur på trykk slangen. Har ikke selv studert de pumpene der. Er ved den svarte du ser her. Bilde nr.4 https://www.drive2.ru/l/288230376153098851/ Litt mer. http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatforum/topic286213_Ursache_vom_Ausfall_der_Servopumpe_bei_e46_und_e39_Baureihenuebergreifendes.html
Sammyen Skrevet Mars 9, 2015 Skrevet Mars 9, 2015 Den stilleskruen har eg ikkje på noken av pumpene eg har vert borti
bmwmaxi Skrevet Mars 9, 2015 Skrevet Mars 9, 2015 (endret) Det er ikke stile skruen, men det plast lokket du tar av når du setter i slange koblingen på høytrykk siden. På luk if-30 ser du det lettere, da skrur du ut den store mutteren du ser her og endrer på trykket på den fjæra som er nedi der med skiver. Men 6-10 bar som er forskjell på de to pumpene bør ikke gjøre et hav av forskjell. Er ofte overbelastning av pumpa på grunn av andre feil. Vet ikke hvor mange biler jeg har bytta bærekuler eller endeledd på, og kunden lurer på om jeg har fiksa servoen også. Luk if-30 Les teksten også http://www.ultimategarage.com/shop/part.php?products_id=3633 http://www.ultimategarage.com/shop/part.php?cPath=34_268_472&products_id=3668 Endret Mars 9, 2015 av bmwmaxi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå