Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp hatt en liten times kjøretur helt uten problemer og kom hjem, bilen stanset utenfor garasjen på start/stop, jeg gikk inn med handleposer, og da jeg gikk ut for å kjøre den inn i garasjen så vil den ikke starte igjen, og det lyser orange motorlampe i instrumentpanelet

Anyone? what to do??

Skrevet

Fikk start igjen, men må trykke flere ganger på startknappen før jeg er heldig og den reagerer, (motorlampen forsvinner) og når jeg stopper den igjen så er det ikke en brå stans som det skal være, mere daff stopp med anelse veselyd ... for noe skit?

Skrevet

Alt fungerte 100% igår, Virker rimelig avansert dette start/stop systemet og om jeg forlater bilen når det er aktivt...Tror bare det må ha vært en uheldig kombinasjon her av sikkerhetsystem og menneskelig forvirring. Husker det stod i displayet Start/stop deaktivert og bremsepedalen var samtidig også knallhard, det var vel når hardheten på pedalen gav seg etter en stund at start fungerte igjen....

Skrevet (endret)

Har vært borti det samme på min 5-serie, problemene begynte når jeg jekket opp bilen for å bytte til vinterdekk og bilen var låst, allarmen gikk. Skulle kjøre bilen inn etter dekkbyttet og der nektet bilen å starte, ingenting skjedde. Mye om og men med å låse bil og opp igjen, opp og igjen med dører, prøvde å starte igjen, men nei. Med mange tråkk på bremsepedalen så var den knallhard, fikk mest sannsynlig ikke aktivisert bryteren. Jeg ga opp, lot den stå, prøvde etter en times tid med den andre nøkkelen, vips så var den igang igjen. Fikk opp varsel om å bytte batteri i nøklene, byttet de å siden har jeg ikke hatt problemer. Vil legge til at man bør plassere nøklene i nøkkelholderen i stedet for å ha de i lomma, mener den har bedre kontakt med bilen da.

Endret av John Kr
Skrevet

Alt fungerte 100% igår, Virker rimelig avansert dette start/stop systemet og om jeg forlater bilen når det er aktivt...Tror bare det må ha vært en uheldig kombinasjon her av sikkerhetsystem og menneskelig forvirring. Husker det stod i displayet Start/stop deaktivert og bremsepedalen var samtidig også knallhard, det var vel når hardheten på pedalen gav seg etter en stund at start fungerte igjen....

Når du tar av beltet eller f.eks åpner døren så deatkiveres start stopp. Det deaktiveres også når batt.spenning er for lav og om temperaturen er under 3.5 grader, pluss en hel del andre parametre. La bilen stå en stund 2-3 timer. Før du låser den så åpner du panseret og lar det hvile i første klikkposisjon slik at du slipper å åpne bilen og vekke den. Så må du ha en digitalt multimeter og still det på DC 20V så måler du ipluss pol i motorrommet (ta av det røde plastdekselet) og så minus (jord) på bolten til venstre i motorrommet.

Spenningen bør vise minst 12.5V på en så ny bil. Hvis den ligger ned mot 12.3V så bør du få ladet batteriet godt over en hel natt men smart batt.lader. Disse bilene trekker mye strøm, spesielt på vintertid og småkjøring...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...