Gå til innhold

Bmw E46 lader ikke?

HC_93
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har små lest igjennom andre tråder som er ganske like det jeg spør om nå, men spør forde.

Har en E46 2001mod som mest sannsynlig har problem med dynamoen.

Det startet med at batteri lampa lyste og bilen stoppa helt plutselig flere ganger, men fikk starta den med engang igjen.

Litt senere tok jeg en sjangse på og kjøre ett lite stykke og på hjemturen begynte ABSen og andre lamper i dashen og lyse, vinduene gikk kjempe sakte ned og viskerne gikk gørr sakte, og så kutta lysa..

Det første folk sa det kunne være var dynamoen men jeg tok en 1times diagnose på GS og de kom frem til at det kunne tyde på at det var batteriet siden det ikke var bytta på 4år ca. Så jeg byttet det til ett helt nytt ett, og fulllada det også.

Men problemet oppstår igjen, når har den stått litt og vil ikke starte engang..

Ble også tipsa om at det kunne være børstene på dynamoen, siden jeg har anlegg i bilen, og jeg har ikke bytta noen sånt i mitt eie(hatt bilen i over 3år) Ringte GS og spurte om han også hadde noen tips, men han sa det også kunne være regulatoren i dynamoen? 

Så lurer på om det er noen som kjenner til hva det kan være? 

Alle svar settes pris på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde akkurat samme symptomer for en uke sia på en e39, bytta dynamo og da var alt løst :) Hadde feil med abs, lys og at automatkassa/steptronic ikke var helt enig med giring. Når abs lampa kommer på, kjenner det som bilen hakker/dunker te da? Hvis du har automat da, det gjorde min.

Regner med at gs målte på dynamo og batteri?..

Jeg kjørte ganske lenge med batteri lampa før det ble værre, ikke noe jeg anbefaler da jeg tror at jeg kan ha fucka opp tenningskontakten ved å gjøre det.

Endret av TheMaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde akkurat samme symptomer for en uke sia på en e39, bytta dynamo og da var alt løst :) Hadde feil med abs, lys og at automatkassa/steptronic ikke var helt enig med giring. Når abs lampa kommer på, kjenner det som bilen hakker/dunker te da? Hvis du har automat da, det gjorde min.

Regner med at gs målte på dynamo og batteri?..

Jeg kjørte ganske lenge med batteri lampa før det ble værre, ikke noe jeg anbefaler da jeg tror at jeg kan ha fucka opp tenningskontakten ved å gjøre det.

Ja den har hakket seg ett par ganger faktisk, skjedd når sto i kø og hadde lav hastighet.

Ja de tok og målte batteri og dynamoen sa de, men de kom frem til at det burde være batteriet, husker ikke helt hva de sa men det må være dynamoen ja! skal få den bytta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den har hakket seg ett par ganger faktisk, skjedd når sto i kø og hadde lav hastighet.

Ja de tok og målte batteri og dynamoen sa de, men de kom frem til at det burde være batteriet, husker ikke helt hva de sa men det må være dynamoen ja! skal få den bytta :)

For meg i starten da batteri lampa begynte å lyse levde dynamoen sitt egent liv, noen ganger lada den og andre ganger ikke. Så kan hende gs var litt uheldig når dem sjekket dette.

Men på min satt spennings regulatoren på dynamoen så bytta den i samme slengen. Vet ikke om det er sånn på e46 facelift men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...