Daniel Vålerenga Olsen Skrevet Januar 16, 2015 Skrevet Januar 16, 2015 Hei alle bmw entusiaster =D Jeg står på trappen å skal kjøpe en e34 1989 mod som er ombygd til 540, med kasse og understell fra m5 osv. MEN ombyggingen er ikke godkjent hos BT, hva skal til for å få dette godkjent ? Helt seriøst om du ikke vet svaret eller har vært gjennom prossesen å bare tipper noe så vær vennlig å observer uten å kommentere. Ikke behov for "ekspert tips" da hadde jeg heller tatt en tur på Bjerke travbane. Trenger seriøse råd / tips fra folk som vet å har vært gjennom lignende pros. Mvh opptimistisk bmw frelst =D
Sammyen Skrevet Januar 16, 2015 Skrevet Januar 16, 2015 (endret) Velkommen til bimmers!Var dumt av forrige eier å bygge om uten å søke om dette då! Ville tatt ein telefon inn og hørt ka som må til for å få ein sånn ombygging godkjent og evt sendt ein søknad fort som fy Er jo ganske greit å få kravene på svart kvitt så Ville ikkje ha tatt turen innom, vist fram bilen og spørt om "dette blir godkjent", for då i verstefall må du gå derfrå med skiltna under armen , men det å kjøre rundt i ein ikkje godkjent bil blir eit sant hælvette visst noe skjer, så ville vert forsiktig der Endret Januar 16, 2015 av Sammyen Espen Aass reagerte på dette 1
Espen Aass Skrevet Januar 16, 2015 Skrevet Januar 16, 2015 (endret) Hei alle bmw entusiaster =D Jeg står på trappen å skal kjøpe en e34 1989 mod som er ombygd til 540, med kasse og understell fra m5 osv. MEN ombyggingen er ikke godkjent hos BT, hva skal til for å få dette godkjent ? Helt seriøst om du ikke vet svaret eller har vært gjennom prossesen å bare tipper noe så vær vennlig å observer uten å kommentere. Ikke behov for "ekspert tips" da hadde jeg heller tatt en tur på Bjerke travbane. Trenger seriøse råd / tips fra folk som vet å har vært gjennom lignende pros. Mvh opptimistisk bmw frelst =D Du skal få et "ekspert tips" fra en som bor i nærheten av Drammen travbane. Du skriver at du står på trappen å kjøpe? Hadde jeg vært deg, så hadde jeg ikke kjøpt en bil som er ombygget og ikke godkjent!! Du risikerer å kjøpe en bil du ikke får registrert og/eller masse jobb med å skaffe dokumentasjon! Men, det som er problemet med biltilsynet, er hvem du treffer der. Du må dokumentere bremser, understell, at karosseriet er det samme på bilen som er ombygget. (Forsterkninger.) Nå er ikke jeg helt sikker på åssen dette er på E34, selv om jeg har hatt en 540, men for noen år siden undersøkte jeg dette på en Mercedes 124 E200 for ombygging til E500. Her var det sveiset inn forsterkninger på E500 mellom rammevanger og torpedovegg fra fabrikk, så det ble masse jobb for og få dette til. Så jeg slo dette fra meg. Dette viste han jeg kontaktet på biltilsynet. Mitt beste tips er: Kontakt SS Preformance i Skien. De har bygget om noen råe BMW'er. Kansje du kan få noe info der. Lykke til! Endret Januar 16, 2015 av Espen A.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå