Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, skal få meg en 530d automat E39. Men eieren sier at bmw har sjekket den og sier bare man trenger og flushe den, men er litt usikker.. 
Han kjenner den går i gir, men går ikke fremover(kassa har gått i nødmodus) Noen som kan tenke seg noe ? :) Takker for svar :)

Skrevet (endret)

Det er mange grunner til at ein kasse gang gå i nødmodus.
Det er folk som har byttet batteri, nappet ut ABS modulen, byttet ABS/Hastighetssensor osv.

Det aller beste er å ta diagnose ellers kan du risikere å kjøpe ein bil med ubrukelig kasse.
Siden forrige eier seier BMW har sjekket den kan jo han hoste opp feilkodene eller ark som han fekk :P
Eller kan du kjøpe den mot at kassen fungerer etter flushing?

Endret av Sammyen
Skrevet (endret)

ABS modulen på E39 er det ganske mange som må bytte.
Ser ut som om denne ryker oftere enn på andre modeller. 
Har ein halv tier på at det kan være den som er problemet ;)

Du får skrive det du finner ut :P

Andre som kan svare på ka i kassen som kan få den i nødmodus og fikses med flush?
Visst det er konverter kan flushing og nytt filter hjelpe men ser ikkje andre muligheter enn det.
Er det konverteren så rekner eg med han som har bilen kan sei det :)

Endret av Sammyen
Skrevet

Nei kanskje ikkje det, du seier noke det, tenkte det var verdt forsøket siden dette blei anbefalt av BMW i første post.

Ny konverter med arbeid koster vel 15-20k?

Skrevet (endret)

Her er ikke no vits å spekulere overhode.. Mange har sikkert forslag til hva som KAN være galt men ingen er så kule at de kan diagnosere den via et forum. Dessverre. Fyren må få tatt diagnose på den. Sånn er det bare.

Endret av gullsakar
Skrevet

Var vel det eg sa i første posten min men siden BMW hadde sett på den så ville eg bare midlertidlig utforske andre områder ;)

Skrevet

Takker gutter :) 
Jobben og alt tar jeg meg av liksom, Men bare lurte på om det er kjent feil med de og evt om man må bytte hele kassa eller converter liksom :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...