Gå til innhold

Wazu's 94 320i cabriolet (Stoor update, masse bilder 12.06)

Wazu
 Share

Anbefalte innlegg

Det var jo faktisk en meget grei plassering ja. Har du bare borret hull til de i plasdekselet til speilet, eller er det noe mer avansert arbeid bak prosjektet?

Og interiøret så jo veldig pent ut, tatt rens på det selv eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borret kun hull i de. veldig lett. Tar du på dørpanelet først, så de små dekslene etterpå sammen med høytaleren skrudd på.

Tok ut hele interiøret, brukte tepperenser på teppet og matter, mens jeg brukte swissvax leather kit for å rense og behandle skinn interiøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kanskje jeg skulle prøvd det ut. Har jo faktisk ett sett med deksler fra gamlebilen jeg kunne brukt, og om det ikke faller helt i smak likevel så har jeg fremdeles de orginale i ett stykke.

Ble mye spørsmål her nå merket jeg, men var du fornøyd med swittwax-kit'et? Har tenkt litt på å kjøpe et sånt, da setene mine kunne hatt behov for en grundig rengjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Har vært litt rolig på bilfronten i det siste. Har ventet på finvær og en ledig helg til å kunne montere anlegg og få på plass dørsidene igjen, og nå ser det endelig ut som det kan skje i morgen/søndag. Begynnte såvidt med diskantene her forrige uke, Gikk for plassering ved speilet slik som mange anbefalte, ble veldig fornøyd selv, og tror det kan bli bra lydmessig. Noen bilder:

post-41849-0-90162400-1426274601_thumb.j

post-41849-0-01474300-1426274631_thumb.j

post-41849-0-48486100-1426274643_thumb.j

Ellers la jeg om til sommerfelger i dag, Som absolutt gav bilen et bra løft utseendemessig. Ser dog at bilen desperat trenger mer senk, spesielt foran. Vasket også kjapt over den i samme slengen som jeg vasket felgene. Ser det er litt swirls og slikt i lakken som må taes, så en skikkelig poleringsrunde står på agendaen, kanskje i påsken hvis været blir bra.

Vask av felger og bil utvendig, pluss en kjapp spylerunde i motorrommet.

post-41849-0-69688400-1426274765_thumb.j

Ble greit det :D. Trenger senk.

post-41849-0-58089300-1426274835_thumb.j

post-41849-0-88258700-1426274904_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, synest det blir litt for stort/moderne, skulle jeg ha byttet måtte det ha blitt det tynnere 3-eikede airbagrattet.

Ellers har jeg fått gjort en god del i dag, byttet over m-tech girkulen med lys, demontert armlenet og midtkonsoll, og kommet godt i gang med kabeltrekkingen til anlegget. Forsåvidt ferdig med alle ledninger som går fra spiller og høyttaler på førersiden, i morgen satser jeg på å få blitt ferdig med førersiden, passasjersiden og forhåpentligvis høyttalerne bak også. Om jeg får tid kobler jeg til forsterkerne, men så lenge jeg er ferdig foran i kupeen så er jeg godt fornøyd. Da kan jeg endelig få på igjen dørpanelene, har kjørt uten i ukesvis :).

Måtte også demontere armlene + midtkonsoll i gamlebilen for å få utav noen ledninger, til girkulen og forsterker, så da tar jeg og bytter over litt deler derfra, kjøpte jo helt ny midtkonsoll+armlene fra gs for en fire-fem år siden, mens det som står i cab'en er vel 21 år gammelt. Lurer også litt på å bytte over det svarte armlenet, siden det er i mye bedre stand enn det som står i. Men vet ikke om det kanskje ser rart ut om det er en annen farge enn resten av interiøret. Var ikke så mye stress å få det av, kanskje jeg prøver det en gang. Tok ikke noe særlig bilder, alt for opptatt av å skru :D. Så her er de to jeg klarte å ta:

post-41849-0-99250900-1426361409_thumb.j

post-41849-0-58773400-1426361418_thumb.j

Og så var det så fint vær at jeg måtte prøve meg på en tur uten taket på. Var jo gøy det :D

post-41849-0-47349600-1426361449_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott vær i dag også, så jeg har fått gjort en god del med bilen. Fortsatte der jeg slapp i går, med høyttaleren foran på førersiden. Hullene til de orginale høyttalerne er litt for langt ute, så måtte borre nye. Gikk greit, bortsett fra en litt sløv drill.

(monterte de ikke denne veien altså, bare lettest å holde de slik for å merke opp nye hull)

post-41849-0-86845400-1426444302_thumb.j

Koblet ferdig ledningene på førersiden og monterte alle panelene på den siden igjen.

Så var det å begynne på passasjersiden, demonterte deksler og hanskerom der, og koblet opp delefilterne:

post-41849-0-16445000-1426444462_thumb.j

Høyttaleren på passasjersiden har nok sett bedre dager ja :D (den på førersiden manglet forresten, ikke rart det var dårlig lyd :P)

post-41849-0-90206500-1426444529_thumb.j

Litt forskjell på gammel og ny :D

post-41849-0-99422000-1426444581_thumb.j

post-41849-0-83713200-1426444596_thumb.j

Så var det bare å skru på plass alle dekslene på passasjersiden, og begynne å legge kablene under teppe ved armlenet. Benyttet sjansen til å bytte ut askebegrene som satt i til mer praktiske oppbevaringsrom.

Nå er jeg ferdig med all kablingen og skruingen foran, nå gjenstår "bare" høyttalerne bak, legge kablene til bagasjerommet og koble opp forsterkere, samt få på dørsidene foran. Så det nærmer seg styggfort :D

Ferdig foran:

post-41849-0-01445200-1426450034_thumb.j

Bare bak igjen:

post-41849-0-00696400-1426450067_thumb.j

Må si at det er veldig behagelig å holde på med dette i cab, framfor å stå å knote inni en trang coupe :D

Stemningsbilde til slutt :D

post-41849-0-43506000-1426450165_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er mest dritt er vel egentlig høyttalerne i sparkepanelene foran, og kabler til diskanter i dørene, føler jeg aldri får panelene under dashbordet til å sitte slik de skal når jeg skrur de sammen igjen.. Seff litt skruing og kaving med å få utav midtkonsollen og armlenet så det går an å legge kabler bakover. Men når du først har fått alle kablene ut teppet under baksetet går resten lekende lett. Høyttalerne bak på cab må være noe av det letteste jeg har skiftet. Og nå alt er montert er det grei skuring å legge kablene under baksetet og ut i bagasjerommet, er plenti med hull gjennom bakveggen.

Men det er jo en god mulighet til å gjøre litt andre ting, siden du likevel har fra hverandre såpass mye. Jeg smurte opp vindusheisene, smurte snellen på sikkerhetselene, skiftet litt diverse lyspærer i instumentene, vasket og støvsugde under baksetet osv. Små ting man ofte ikke hadde giddet å demontere masse greier for, men som det er greit å få gjort når man først er der. Så det er bare å hoppe i det :D

Ble ferdig med høyttalerne bak i dag, og fikk montert baksetet igjen, slik at det eneste som mangler å gjøre inni kupé'en er å sette på dørsidene, men må ordne ny fuktsperre først. Så er det "bare" å koble opp forsterkerne i bagasjerommet, og så skal det være klart til å spille. Får bare håpe forsterkerne fungerer som de skal, ser ut til at det har kommet litt vann/fuktighet i de. Krysser fingrene for at jeg slipper å kjøpe nye.

Ble ikke så mye bilder i dag, men tok ett når jeg var ferdig å montere baksetene igjen. Greit å ha nestent helt interiør igjen :D

post-41849-0-12991500-1426531972_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...