krtors Skrevet Januar 24, 2015 Skrevet Januar 24, 2015 Bygde om denne bilen til M3 for noen måneder siden, nå er motoren solgt og ny motor på vei Info: Motor & Gir - 2JZ-GTE - 6 trinns E36 M3 girkasse med adapterplate - Tilton 2 plata clutch - Garret 3788r - Turbosmart 44mm Wastegate - Vipec i44 - Alu Radiator - Stor frontmontert intercooler, med 3" trykkrør - 850cc dyser (98 pumpebensin) Bil: - 93 mod 320i - Mye rust i gulvet - Nylakkert for noen år siden - Glassfiber bakluke - M3 3.2 bakaksling - Full M3 styling (sideskjørt blir snart montert) Kjørt bilen noen måneder med 3.2 M3 motor som har fungert utmerket. Planen er å bruke denne bilen mer eller mindre på bane så da holder ikke med orginal M3 motor. Valget ble enkelt for meg, 2JZ. Grunnen til dette er at jeg har bygd om en akkurat lik bil for noen år siden og at motorene tåler utruleg mye juling.
krtors Skrevet Januar 24, 2015 Forfatter Skrevet Januar 24, 2015 Første som måtte bli gjort var å ta rusta under bilen, dårlig arbeid av han som pusset opp bilen. Kanalene var fulle av sparkel, byggskum, osv. Glemte å ta bilder av rusta bak men det var like ille som forann. Først tok eg av skjermene forann: Opp på bukk og slipe rent og fjerne rusta: Ferdig resultat: (kommer sideskjørt over så finishen er ikke så bra)
so3nd Skrevet Januar 24, 2015 Skrevet Januar 24, 2015 Dette blir gromt, skal følge med her! hvor mye effekt skal du kjøre med?
krtors Skrevet Januar 24, 2015 Forfatter Skrevet Januar 24, 2015 Dette blir gromt, skal følge med her! hvor mye effekt skal du kjøre med? Mellom 500-550 på hjula så er jeg fornøyd.
krtors Skrevet Januar 24, 2015 Forfatter Skrevet Januar 24, 2015 Motoren jeg har bestilt kommer med front sump, så da har jeg skaffet meg en baksump:
krtors Skrevet Januar 24, 2015 Forfatter Skrevet Januar 24, 2015 M3 motoren blei skrudd ut og levert til en kompis. Planen fremover er å ta rusta i motorrommet og lakkere det. Motoren er bestilt hos TRS Autoteknikk, de mente motoren kommer istarten av februar.
krtors Skrevet Januar 25, 2015 Forfatter Skrevet Januar 25, 2015 (endret) Vast bilen og gjort rent motorrommet. Ut i uka kommer jeg til å fjerne braketter i motorrommet og pusse det ned. Motorrommet blir svart. Endret Januar 25, 2015 av krtors
termin Skrevet Januar 25, 2015 Skrevet Januar 25, 2015 2JZ I E36 er litt som hånd i hanske Følger!Lager du adapterplate selv, eller bestiller du?
krtors Skrevet Januar 25, 2015 Forfatter Skrevet Januar 25, 2015 Ja, det passer veldig bra sammen. Adapterplate/Clutch er bestilt hos Performance Parts Norge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå