Gå til innhold

e39 lambda feil på diagnose. prøvd bytte 2par fortsatt feil.. ( LØST )

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

fikk høy co2 verdier på eu. greit nok, tok en diagnose ,fikk opp feil på begge lambdasonder som sitter i grønrøret..

kjøpte først universal lambda og lodda over tilkoblings stikket.. tok diagnose igjen ,fikk opp samma feilen.

tenkte at universal lambda ikke passer til bmw,

kjøper 2 nye som ikke er universal men hører til bmw.

får opp fortsatt samma feil

har nå prøvd spraye start gass rundt belger og div andre insug.. ingen turtall økning.

bilen virker til og gå rent og pent uten noe symptoner.  bensin forbruket "virker" normalt..

bruker bmw scanner 1.4 til diagnose.

liker egentlig carsoft ,men den funka brått ikke lenger :/

er det noen som har tips elelr know how så skrik ut..

Endret av nero82
Skrevet (endret)

har ohm`a selva lambdaen og fikk utslag ,så de skal funka..

har ikke fått sjekka lednings nettet enda, da jeg må ut me hjernen og finne vilke \pinne\stikk som hører til lambda, TTT

men det er på lista over ting som skal testes..

skal nå ut og prøve bytte over en LMM , for og elimenere den. . får ikke no LMM feil på diagnosen ,men den kan fortsatt gi feil hvis "sensoren" er oljete og eller den er på vei til og ryke..

har lest litt om andre i samme situasjon og flertallet har falskluft  i olje seperatorn + +   ( 11151703484 )

så får vel bare handle inn ny olje seperator , med tilbehør .. den trengs og byttes i ny og ne uansett..

drit artig og stå ute i kulda og skru \ lete etter feil du ikke vet hvor er :/

Endret av nero82
Skrevet

har nå vert ute og testa en LMM og det hjalp ikke..

fikk igang carsoft 6.5 så jeg fikk sjekka live data. og der funker lamdaen som den skal (heating -85% +- ) på begge to. og begge fikk 4-5V

så da sku man tro at ledningene er hele uten brudd..

neste sjekk blir da oljeseperatorn + + ..

Skrevet

Eg har også feilkoder på lambda når eg tar diagnose på min 02 520 med bmw scanner 1.4. Meiner eg hadde 3 feilkoder på lambda, kortslutning til jord eller noko i den duren. Det står at dei ikkje er "aktive" men får ikkje sletta dei. Eg har heller ingenting som tyder på feil på min bil og forbruket er normalt. Ca liter'n på blanda kjøring. Har ikkje tenkt noko meir på det men da skal eg følge med her å sjå om du finner ut av det:)

Skrevet

har du prøvd bytte lambda da? hvis det står at de IKKE er aktive så virker det som de er ødelagte? ville ha prøvd bytte lambda ..

jeg bruker carsoft 6.5 og kjører live data . på min står det AKTIVE..de bruker riktig volt 4-5V og heating til 80~%

har også bmw scanner men der er det ingen live data via DME.

så i mitt tilfelle går jeg utifra at jeg får falsk luft,

i ditt tilfelle bør du prøve bytte lambda:)

Skrevet

Det eg meiner er at feilkoden er lagra og at det ikkje er feil på dei når eg tar diagnose. Men får ikkje sletta dei. Som sagt så har eg ikkje tenkt så veldig på det da det ikkje virker som det feiler bilen noko.

Skrevet

usikker på om jeg forstår deg rett..

på bmw scanner så går det ikke ann og slette en feilkode, hvor feilen er "curently present"  merka med en rød firkant.. står også forklart når du leser av feilen .

man får bare sletta feilkoder som er merka med gul firkant..  hvor en feil har oppstått men er ikke lenger tilstede..

går utifra at du tar en vanlig diagnose. som leser av feila som er lagra i DME.

Skrevet

ok da er jeg me :)

har ikke vert borti det før , så har ingen direkte svar på hvorfor du ikke får sletta koden.

men jeg er helt sikker på at det er noen kloke hoder her på bim som vet svaret..

en ny post i "koding \ diagnose" forumet hadde sikkert gitt deg et svar..

• 1 month later...
Skrevet (endret)

begynner og gå tom for idèr her..  ny oljeseparator med tilbehør hjalp ikke på lambda feil bank 1 og 2.

tok av hele insugsmanifolden i går. og gikk over ladninger og vakum slanger.  alle slanger virker myke og fine.

slang liksågodt på m50 insug når jeg først hadde tatt av org insug.  :) med turnermotorsport kittet..  brukte da andre slanger og tomgasregulator +++ fra et annet insug jeg hadde tilfelle jeg hadde oversett vakumlekk.. 

brukte nye pakkninger på manifold osv. 

bilen startet og gikk på første forsøk og hadde merkbart flere hester under panseret:)  fikk litt lavere tomgang  og en og annen dupp i turtallet som nesten kvelte motoren..

men tenker den ikke har adapta seg helt enda + jeg har lambda feil,  mulig motoren går "rich" da eksosen er litt mørk ..

kan dårlige tennplugger ha så mye og si at lamdaen fanger opp feil blanding?

en gåen  " air inlett temp sensor" skal vel gi feil på diagnose??  noen som vet ? skjjult feil?!

lamdaen fungere har prøvd de på en annen bil .

hva betyr final stage of DME control unit?

post-47505-0-56824900-1426504652_thumb.j

Endret av nero82
Skrevet

I 60 km/t og oppover på turtall under 3 tusen kan jeg merkbart kjenne at den går over i en "nødmodus" fuel consumtion nålen står stille om jeg speeder mer. Jeg må trykke ned kick down. Eller sleppe speeden og speede ogjen for å få full kraft igjen. Er ingen varsel lys i dashbordet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...