Gå til innhold

BMW 320d e46 2001

thoslags
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Ser etter potensielle kjøparar. Har en 320d som er topaz blå. Svart delskinn sportsinteriør,

samt  har et ekstra svart stoff sports interiør. Bilen har lite rust. Passasjerdøra er angrepen av rust nederst på innsida, og det er begynt å komme litt påutsida. Ellers er bilen ganske fin i lakken, men høgre baksjerm er desverre nettop blitt kraftig oppskrapa så dette må ordnast før det begynner å ruste skikkelig. Begge skjermane på venstre sida er stripla litt opp men ikkje igjennom klarlakken, men det synest litt. Det er Eibach senkefjører og "m- tech" dempara framme som er litt kortare, kjøpt hos koed. Dette er godkjent i vognkortet. Det er montert m-tech leppe på bagasjelokk.

Ny eksos, samt bakpotte type remus.

Bilen har fulgt alle servica på verkstad. veivhusventilasjon er blitt bytta jevnlig, samt egr har blitt rensa jevnlig. Motoren går veldig fint. Bilen har vore sprek og fin fram til i går då tok turboen kvelden. Bilen slutta å dra skikkelig og eg fekk akkurat kjørt inn i garasjen. Det var kraftig sus frå turbo, samt litt rakling. Men den  gikk fint på tomgang og vart heldigvis kun kjørt i 1min etter at symptoma kom då var eg rett ved garasjen.  Men turboen holdt  nesten 270000, som tyder på bra vedlikehold. Har aldri kjørt bilen over 2000rpm før den har vore driftsvarm.

Har alltid latt den gå litt før stopp etter den har blitt kjørt litt hardt. Vinterhjula er noken fine 16" m- tech felgar med Nokian hakka dekk.      2 av dekka er såppas slitt at dei bør byttast til neste år. Sommarfelgane er noken Alpina replica kjøpt hos Gs når eg kjøpte bilen. Dei bære preg av kraftig slitasje i form av kantkjøring, men dei er ikkje kast i og ingen vibrasjonar uansett hastighet. Dekka er av typen Kumho og holder minst 1 sesong til.

Positivt med bilen: * får kjøpt turbo for en billig sum frå Tyskland eller England: http://www.ebay.com/itm/Turbolader-Garrett-BMW-3er-5er-E46-E39-318d-320d-520d-85KW-116PS-100KW-136PS-/190591954479?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3ABMW&hash=item2c602a6e2f#ht_4072wt_999.

Då vil man få en bil som holder vanvittig lenge då det meste anna teknisk er bra!

* Bilen ser generelt bra ut med riktig senk og lakk, samt m-tech leppa. Led baklys. Og Led skiltlys.

* Bilen er meget god å kjøre og sitter som et skudd i svingane samtidig som den er behagelig på humpar. Som er en typisk egenskap for eibach senk.

*Bilen har mykje utstyr. Lyspakke, sportspakke, auto nedblendbart speil. Cruisekontroll. Ryggesensorer. varmeseter

* Alle servicer fulgt. Trengs ikkje bytte av slitedeler foreløpig då det meste er blitt bytta dei siste åra.

* Mykje som er bytta som pleie å ryke på dei bilane her. Som f.eks: LMM, Fleksikobling eksos, bremserør, viftemotstand til klimaanlegg. Begge termostater++ Har mykje kvitteringar.

*Bilen bruka ikkje olje eller kjøleveske, og bruka lite diesel. Har kjørt den på 0.35 ei strekning på 8 mil Sandane-Førde.

Men den ligg på ca 0.5+-  ved normal langkjøring. 0.7 +- rushtrafikk i by.

Minus med bilen:

* Må bytte turbo

* Bør ordne bakskjerm

* Bør ta rust på dør

* Parklys/angeleyes fungerer ikke

* Sentrallåsen tuller seg. Må av og til trykke flere ganger, eller låse opp med nøkkel

* Ryggesensor fungerer av og til men sjeldent

Har eigd bilen i 6 år til sommaren og køyrt nesten 100000km med den.

Vedlig god bil, men når turboen rauk ser eg det som en fin avslutning på den bilen her, og på tide å kjøpe seg en ny.

Eg vil gjerne sjå ka interesse folk har av en bil med gåen turbo.

Er man lur, eller om man kan skru så er jo det her en bil å velge om en ikkje vil legge så mykje pengar i det.

Berre å gi bud! Bilen står i Bergen.

Bilder kan eg ta etter klokka 17 idag om folk er interesserte.

tlf 93023750

Endret av thoslags
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...