Halvardhog Skrevet Februar 1, 2015 Share Skrevet Februar 1, 2015 Har nå hatt det problemet at batterilampa lyser noen ganger, og da bare dør motoren. Kan skje når den står på tomgang, og under kjøring. Noen ganger bare starter den igjen, og andre ganger starten den ikke før 4-5 forsøk. Dette er N42B20A motoren. Har tatt diagnose på den og fikk opp følgende feilkoder: 27C3 Motoroljestand-sensor Signal uforståelig 27BB Kamakseljustering (rekke1), utblåsing Adasjon utenfor område 2780 Fastmerkesignal Feil på/signalfeil 277F Veivaksel-posisjonssensor Ledningsavbrytelse 2782 Kamaksel - posisjonssensorutblåsing- kamaksel Signal uforståelig 2731 Styring, innsugningskamaksel Adapsjon utenfor område Håper noen kan hjelpe meg med problemet, siden jeg ikke er så dreven på bil.På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Februar 1, 2015 Share Skrevet Februar 1, 2015 Er du der att du klarer å fikse disse feilkodene evt selv eller må du levere inn bilen uansett? Det jeg får ut av dette så er ikke dette en jobb for en helt vanlig hobby mekanikker uten erfaring og utstyr Når det kommer til batteri lampa så hadde jeg målt spenningen på batteriet og dynamoen først for det høres ut som om det er noen av dem som ikke er helt friske Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet Februar 1, 2015 Share Skrevet Februar 1, 2015 bytt kamsensor og vips så tipper jeg det ordner seg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvardhog Skrevet Februar 1, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2015 Er du der att du klarer å fikse disse feilkodene evt selv eller må du levere inn bilen uansett? Det jeg får ut av dette så er ikke dette en jobb for en helt vanlig hobby mekanikker uten erfaring og utstyr Når det kommer til batteri lampa så hadde jeg målt spenningen på batteriet og dynamoen først for det høres ut som om det er noen av dem som ikke er helt friske Har 2 venner som er mekanikere, så hjelp får jeg Ja, skal prøve få gjort det og. Har fryktet dynamoen ja. bytt kamsensor og vips så tipper jeg det ordner seg.. Hører mange sier at man bør bytte den, og andre sier veivsensor forårsaker feilkode på kamsensor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet Februar 2, 2015 Share Skrevet Februar 2, 2015 jeg hadde akkurat samme symptomer som deg en gang og tok diagnose på verksted. han sa da at ofte kan begge sensorene komme opp som feil. om hverandre.. så da må man se mere på symptomene.. vanskelig startet, fuskete, dør ut, er slapp,, er ofte kam sensor. nesten umulig og starte er ofte veisensor. ikke mine ord dette men fra verksted. har stemt i veldig mange andre tilfeller her i forum så du kan søke litt også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvardhog Skrevet Februar 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2015 jeg hadde akkurat samme symptomer som deg en gang og tok diagnose på verksted. han sa da at ofte kan begge sensorene komme opp som feil. om hverandre.. så da må man se mere på symptomene.. vanskelig startet, fuskete, dør ut, er slapp,, er ofte kam sensor. nesten umulig og starte er ofte veisensor. ikke mine ord dette men fra verksted. har stemt i veldig mange andre tilfeller her i forum så du kan søke litt også.. Høres logisk ut dette. Snakket med en på verkstedet på GS nå, og han mente det var noe med dynamoen han. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbina10 Skrevet Februar 2, 2015 Share Skrevet Februar 2, 2015 Hvis den ikke er tungstartet tviler jeg på at det er veivsensor. Synes dette høres ut som defekt kamsensor Halvardhog reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbjørn Skrevet Februar 2, 2015 Share Skrevet Februar 2, 2015 Jeg ville byttet kamakselsensor. Feil på denne kan utløse en hel masse feilmeldinger. Og som nevnt over hvis bilen starter greit, så er det neppe veivsensoren. Kamakselsensoren er også enkel å bytte i forhold til veivsensoren. Pass også på at du har ny/oppgradert registerstrammer. Den orginale er kjent for å føre til registerhavari. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvardhog Skrevet Februar 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2015 Hvis den ikke er tungstartet tviler jeg på at det er veivsensor. Synes dette høres ut som defekt kamsensorOkei, så etter på koed men fant ikke.Såg Schmiedmann hadde. Uoriginal i OE-kvalitet, noe å satse på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvardhog Skrevet Februar 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2015 Jeg ville byttet kamakselsensor. Feil på denne kan utløse en hel masse feilmeldinger. Og som nevnt over hvis bilen starter greit, så er det neppe veivsensoren. Kamakselsensoren er også enkel å bytte i forhold til veivsensoren. Pass også på at du har ny/oppgradert registerstrammer. Den orginale er kjent for å føre til registerhavari. Skal få bestilt kamsensor da, men er det ikke 2?Har nettopp vært hos GS på storservice, og da ble strammer byttet om jeg husker riktig. Takker for alle svar så langt hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbjørn Skrevet Februar 2, 2015 Share Skrevet Februar 2, 2015 Joda det er 2stk identiske kamsensorer, en på hver kam. I ditt tilfelle så ville jeg prøvd å bytte på eksossiden først. Funker ikke det så flytter du bare den nye over på innsugssiden. Jeg mistenker at grunnen til at du også har en feilmelding på innsugskammen er at når kamsensor kødder så slår motorstyringen av VVT funksjonen. Feilmeldinger og årsak/sensorer på disse motorene henger ofte ikke helt logisk sammen. Kjøp også orginal kamsensor. Alternative sensorer har en tendens til å feile ganske fort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvardhog Skrevet Februar 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2015 Joda det er 2stk identiske kamsensorer, en på hver kam. I ditt tilfelle så ville jeg prøvd å bytte på eksossiden først. Funker ikke det så flytter du bare den nye over på innsugssiden. Jeg mistenker at grunnen til at du også har en feilmelding på innsugskammen er at når kamsensor kødder så slår motorstyringen av VVT funksjonen. Feilmeldinger og årsak/sensorer på disse motorene henger ofte ikke helt logisk sammen. Kjøp også orginal kamsensor. Alternative sensorer har en tendens til å feile ganske fort. Okei, skal ringe inn til GS i morgen å få de til å sende en Får håpe det er denne da.. Bare vært tull med bilen siden jeg kjøpte den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå