Gå til innhold

BMW 320i Coupe 1993 mod. med frontskade


toonz
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen ble importert av meg fra Tyskland i 2001. Det dreier seg om en rød 320i coupe som ble førstegangsregistrert måned 12 i 1992. Dette er med andre ord en 1993-modell med Vanos-motor. Jeg er andre eier og bilen har siden 2001 kun vært kjørt av meg med respekt og omtanke. Aldri høyt turtall på kald motor osv. Bilen er godt vedlikeholdt og fikk ny lakk sommeren 2013. Da ble også det som var av rust fjernet. Det er dog kommet noe tilbake på panseret og litt på venstre forskjerm (etter kollisjonen).

 

Bilen er original noe som begynner å bli et sjeldent syn. Dette er ingen utstyrsbombe, men med såpass mange år på nakken er dette mer en fordel enn ulempe. Mindre som går i stykker. Bilen er dog utstyrt med justerbart M-ratt og M-girkule originalt fra fabrikk. Bilen går bra med sin sekssylindrede 2.0 liter motor på 150 hk koblet til en 5-trins manuell girkasse. Det er noe direkte og presist med BMW E36 som fasinerer. Det er også grunnen til at dette var bilen jeg ikke skulle selge, men så kom uhellet.

En biltur til Stord i julen endte i grøften - underkjølt regn. Venstre side av fronten traff en stein med resultat at den ene frontvangen ble bøyd mot høyre og skjøv radiatoren ut av stilling. Frontkassen, grillen, indre støtfanger og støtfanger/spoiler ble ødelagt. I tillegg ble bærearmen på venstre side bøyd slik at venstre forhjul er skjøvet ut av stilling - bakover. Det var ikke et hardt støt, så bilen er ikke skjev i rammen og motor, girkasse etc. er like bra som før uhellet. Den er også ganske så fin inni. Det er dog noe slitasje i settet på førersiden og en søm som har revnet i passasjerstolen.

 

Bilen har gått 243 823 km. Den bruker hverken vann eller olje og er i god teknisk stand. Gikk rett igjennom forrige EU-kontroll uten feil. Har endel pairer inklusive historikken fra når den ble importert fra Tyskland. Har også alle nøklene.

 

Det er gjort endel ting med bilen de siste årene. Høydepunktene er:

 

Nye hjullagre på alle fire hjul
Nye bremeskiver bak + håndbrekk
Nye bremserør bak (stor jobb)
Diverse foringer i understellet byttet
Nye Sachs støtdempere
Nye Eibach progressive fjærer med moderat senk (TÜV-godkjent)
Ny original bakre eksospotte
Nye tennplugger
Hellakkering sommeren 2013
++ Har sikker glemt noe!

 

Ellers er det byttet olje og diverse filtre etter boken. Servicebok.

 

Jeg har dessverre ikke tid til å få fikset opp bilen selv og ønsker derfor å se om noen andre kan være interessert i et slikt prosjekt. Hemligheten ligger nok i å få tak i en delebil eller kjøpe brukt er på bimmers.no og gjøre mesteparten av jobben selv. Ønsker man å dra det lenger kan jo denne bygges om til 325i eller M3 uten at man må betale mer engangsavgift (siden bilen har vært registrert i Norge mer enn 10 år). Det følger med sommer og vinterhjul på originale 15” alu-felger. Bilen står på vinterdekk på Stord og må hentes der, mens sommerdekkene befinner seg i Drøbak. Ta kontakt for mere informasjon!

 

Pris - kr 15 000,- inkl omreg. eller bud

 

Ta kontakt på telefon 450 30 950 eller tomas@tonic.no

 

post-58895-0-38282100-1422975448_thumb.j

post-58895-0-62611500-1422975519_thumb.j

post-58895-0-83659500-1422975575_thumb.j

post-58895-0-70355900-1422975649_thumb.j

post-58895-0-73243000-1422975689_thumb.j

post-58895-0-69456200-1422975743_thumb.j

post-58895-0-76818800-1422975778_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...