Eirik Paulsen Skrevet Februar 3, 2015 Skrevet Februar 3, 2015 Hei! Har en E36 325i 93mod som har begynt å få hvitt skum i topplokket. Den ryker veldig mye hvit røyk og mister endel kjølevann. Noen som har vært borti dette før?? føles som om jeg mister motoreffekt også
mropsahl Skrevet Februar 3, 2015 Skrevet Februar 3, 2015 Toppakningen din har antagelig blåst eller i verstefall sprekk i toppen.
Eirik Paulsen Skrevet Februar 3, 2015 Forfatter Skrevet Februar 3, 2015 åee?? den går framover og starter fint. takk for svar
mropsahl Skrevet Februar 5, 2015 Skrevet Februar 5, 2015 ja det gjør den nok en stund også men olja de er full i kjøleveske/vann så er derfor den er som skum. etterhvert kommer lagere osv. til å takke for seg å da er det ny motor som gjelder
Sammyen Skrevet Februar 5, 2015 Skrevet Februar 5, 2015 (endret) Med uttynnet olje vil den ikkje smøre lagre til veiv, kam, råder osv. og då vil det bli eit satans motorhavari visst du ender opp med å kjøre uten olje som smører. Kan nesten garantere deg at toppak. har røket siden du klager på kvit røyk.Bilen vil jo seff starte, men vil ikkje anbefale dette overhode. Du vil og få problem med temperatur og i verste fall gjøre toppen din skeiv og det blir minimum 1500-2000kr i sliping. Endret Februar 5, 2015 av Sammyen
vegard89 Skrevet Februar 5, 2015 Skrevet Februar 5, 2015 (endret) Hvit røyk er nå ikke helt uvanlig på bmw bensinmotorer når det er minus grader ute. Kan bla komme av kondens.. Men ut ifra det du skriver så høres det nesten ut som toppakning. Det du kan gjøre er og ta trykktest, å se om det eventuelt er noe lekkasjer et sted. Endret Februar 5, 2015 av vegard89
Sammyen Skrevet Februar 5, 2015 Skrevet Februar 5, 2015 Eg har kvitrøyk frå min no når det er -5 ish ute men går fortsatt ikkje under " veldig mye hvit røyk"
Espen Aass Skrevet Februar 6, 2015 Skrevet Februar 6, 2015 Mye småkjøring kan gi "snærk" (skum) under toppdekselet, særlig når det er kaldt. Noen oljer er mer utsatt for kondens enn andre. Men du skriver EirikP at det forsvinner en del kjølevæske. Er oljen begynt og bli grå på peilepinnen? Det er iallefall et sikkert tegn på defekt topp eller pakning. (Vann i oljen)
turbina10 Skrevet Februar 6, 2015 Skrevet Februar 6, 2015 mister motoreffekt mister kjølevæske og hvitt skumSprekk i topp
Eirik Paulsen Skrevet Februar 9, 2015 Forfatter Skrevet Februar 9, 2015 Fant ut at det minsket kjøleveske mest fordi det lakk fra sensoren i bunnen av ekspansjonstanken! Oljen på peilepinnen er svart/brun helt fin,. ikke hvit eller misfraget i det hele tatt har kjørt 4min hver morgen til jobb, ingenting utenom. Og har vært minus grader. Kan det være dette? altså ikke topp
Espen Aass Skrevet Februar 9, 2015 Skrevet Februar 9, 2015 Fant ut at det minsket kjøleveske mest fordi det lakk fra sensoren i bunnen av ekspansjonstanken! Oljen på peilepinnen er svart/brun helt fin,. ikke hvit eller misfraget i det hele tatt har kjørt 4min hver morgen til jobb, ingenting utenom. Og har vært minus grader. Kan det være dette? altså ikke topp Skjønner ikke helt hva du mener, men hvis du kun kjører 4 minutter morgen og 4 minutter ettermiddag, så blir ikke motor driftsvarm. Det kan gjøre at oljen får mye kondens som man ikke blir kvitt.
Sammyen Skrevet Februar 9, 2015 Skrevet Februar 9, 2015 Og med kondens kan du få kvitt lag med "skum/majones" på pinne og under fyllelokket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå