Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har en E36 325i 93mod som har begynt å få hvitt skum i topplokket. Den ryker veldig mye hvit røyk og mister endel kjølevann. Noen som har vært borti dette før?? føles som om jeg mister motoreffekt også

Skrevet

ja det gjør den nok en stund også men olja de er full i kjøleveske/vann så er derfor den er som skum.

etterhvert kommer lagere osv. til å takke for seg å da er det ny motor som gjelder :P

Skrevet (endret)

Med uttynnet olje vil den ikkje smøre lagre til veiv, kam, råder osv. og då vil det bli eit satans motorhavari visst du ender opp med å kjøre uten olje som smører.
 

Kan nesten garantere deg at toppak. har røket siden du klager på kvit røyk.

Bilen vil jo seff starte, men vil ikkje anbefale dette overhode. Du vil og få problem med temperatur og i verste fall gjøre toppen din skeiv og det blir minimum 1500-2000kr i sliping.

Endret av Sammyen
Skrevet (endret)

Hvit røyk er nå ikke helt uvanlig på bmw bensinmotorer når det er minus grader ute. Kan bla komme av kondens.. Men ut ifra det du skriver så høres det nesten ut som toppakning. Det du kan gjøre er og ta trykktest, å se om det eventuelt er noe lekkasjer et sted. 

Endret av vegard89
Skrevet

Mye småkjøring kan gi "snærk" (skum) under toppdekselet, særlig når det er kaldt.

Noen oljer er mer utsatt for kondens enn andre.

 

Men du skriver EirikP at det forsvinner en del kjølevæske. Er oljen begynt og bli grå på peilepinnen?

Det er iallefall et sikkert tegn på defekt topp eller pakning. (Vann i oljen)

Skrevet

Fant ut at det minsket kjøleveske mest fordi det lakk fra sensoren i bunnen av ekspansjonstanken! Oljen på peilepinnen er svart/brun helt fin,. ikke hvit eller misfraget i det hele tatt :o har kjørt 4min hver morgen til jobb, ingenting utenom. Og har vært minus grader. Kan det være dette? altså ikke topp :P

Skrevet

Fant ut at det minsket kjøleveske mest fordi det lakk fra sensoren i bunnen av ekspansjonstanken! Oljen på peilepinnen er svart/brun helt fin,. ikke hvit eller misfraget i det hele tatt :o har kjørt 4min hver morgen til jobb, ingenting utenom. Og har vært minus grader. Kan det være dette? altså ikke topp :P

Skjønner ikke helt hva du mener, men hvis du kun kjører 4 minutter morgen og 4 minutter ettermiddag, så blir ikke motor driftsvarm. Det kan gjøre at oljen får mye kondens som man ikke blir kvitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...