Sammyen Skrevet Februar 9, 2015 Skrevet Februar 9, 2015 (endret) Da forrige overskrift ( som eg ikkje veit korleis ein endra) ikkje passa sammen med spørsmålet ville eg lage ny tråd Gamle: http://bimmers.no/topic/794813-sluring-p%C3%A5-styringen/Når eg svinger i lave hastigheter, eller stillestående, så varierer motstanden på rattet og blir ein ulyd. Dette skjer kun når eg står på bakken, prøvde å lufte servosystemet med dekkene i luften og då var det null lyd.Den svetter litt servoolje ut av "tanken" så tenker først på filter kan være pottetett eller pumpa som synger på siste vers.Kan det være noe anna enn det eg har nevnt over eller andre som har erfaringer med samme problem ish?bonus spm: Har hørt det er 2 typer servopumper? E46 2004M54B22 Endret Februar 11, 2015 av Sammyen
bmwmann24 Skrevet Februar 9, 2015 Skrevet Februar 9, 2015 (endret) Fyll opp med servoolje og vri rattet helt over og hold i 2-3 sek, gjenta på andre siden. Slik fikk jeg hvertfall bukt med luft i systemet. Om servoljen renner ut så er du like langt, tenker på svettingen du nevner. Man hører om pumpa er vei til å ryke, ikke fin lyd. Endret Februar 9, 2015 av bmwmann24 quandt1960 reagerte på dette 1
Sammyen Skrevet Februar 9, 2015 Forfatter Skrevet Februar 9, 2015 (endret) Så det kan være luft i systemet som skaper svetting? Eg har lufta no, men kan det være filteret i bunnen av "tanken" som er gammelt også? Skal sjå om eg laster opp lyd seinere, men tenkte å samle litt info i denne tråden: DIYhttp://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=575499http://bimmers.no/topic/793891-hvordan-bytte-servopumpe-bmw-e46/?hl=%2Be46+%2Bservopumpe#entry2992398 Pumpehttp://www.gsbildeler.no/nettbutikk/vare/127099Det er vel 2 pumper som kom på desse bilene og det er LUK LF-20 og -LF-30.Forskjellen er vel at med LF-20 så har du meir følelse på styringen men blir slitt ut fortere enn LF-30.LF-30 er ein meir robust type, men det er trykkforskjell på desse. Noken som veit om det er eit problem å bruke LF-30 på ein somorig. kom med LF-20 og vice versa? Endret Februar 9, 2015 av Sammyen
gullsakar Skrevet Februar 9, 2015 Skrevet Februar 9, 2015 Høres kanskje rart ut men det er normalt at det svetter litt olje ut av lokket.. Lokket har et hull. Er vel for å konstant presse ut Evt luft i systemet. På YouTube finner du en video av en fyr som trer en sokk over beholderen for at det ikke skal lekke videre nedover. quandt1960 reagerte på dette 1
Sammyen Skrevet Februar 9, 2015 Forfatter Skrevet Februar 9, 2015 Eg får vel rote i skittenttøyskurven då
Sammyen Skrevet Februar 10, 2015 Forfatter Skrevet Februar 10, 2015 (endret) Liten update:Er ein liten "klunkelyd" når eg stopper motoren. Tenkte først på vibrasjonsdemper men slo det fort ifrå meg.No så tenker eg heller strammehjul siden det kan lage sånn lyd og forstyrre servoen.Skal sjå om eg får tid til å bytte det denne helgen Endret Februar 10, 2015 av Sammyen
Sammyen Skrevet Februar 11, 2015 Forfatter Skrevet Februar 11, 2015 (endret) Update med lyd! Dette er kald motor på tomgang Erfaringer? Endret Februar 11, 2015 av Sammyen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå