Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg byttet olja på automatkassa og har riktig nivå og ren fin olje men kassa oppfører seg helt på tryne enda .

Bilen står trygt og flatt på bukker og testinga mi skjer i friluft.

Når bilen er kald så virker alle gir en liten stund og den girer mellom alle gira og oppnår glatt 200+kmt på speedometeret men plutselig så virker det som den frir helt ut og bakhjula stopper helt opp.

Hvis jeg lar den stå å rusle på tomgang i drive lenge så kobler den inn og drar hjula rundt noen få runder med jevne mellomrom.

Alle gode forslag til noe å sjekke tas i mot med takk.

Skrevet

Høres ut som ventilene i styringen til kassen begynner å bli slitte. Mener det er slike plastkuler på denne som skal virke som tilbakeslagsventiler,mens når dem blir slitte faller dem igjennom tetteflaten og slipper olje i retur. Ofte med det resultat at bilen går bakover mens i nøytral etc. 

Her er en som har utbedret et styringsproblem på bortimot tilsvarende girkasse.

http://twrite.org/shogunnew/files/jason/4HP22EH_ValveBody/4HP22EH-Valvebody.html

Plastkule:

post-44928-0-48334700-1424988996_thumb.j

Litt girkasseinfo:

http://www.bmwe34.net/E34main/Trouble/Data/ZF%20Tech%20Guide.pdf

Skrevet

Er fortsatt en e32 med 70-80talls teknologi og zf 4hp24 kassa, en forsterka utgave av 4hp22. 

Før bmw mente det var "lurt" og bruke plast i gir, div kjøling, topp deksler og innsug.

Skrevet (endret)

Som jeg har sagt tidligere er lamellene på 2.giret defekt/brent. Men når den blir jekket opp tar den nok tak til og gire forbi 2.gir og komme seg over i 3,4gir som er i orden.

Er også 3 typer hjerner til den modellen, som ikke går og mikse.  

Endret av bmwmaxi
Skrevet

Den 850 kassa er nok litt utenfor budsjettet jeg har for denne bilen så ei omsveiset kasse er nok mest aktuelt .

Leste et sted at v8 kassene passer bortsett fra de to øverste skruene men syns det hørtes rart ut at ikke mange bruker v8 kasse uansett da .

Har skjønt det som at v8 svinghjul er brukbart i allefall.

Pedalsett må da gå å få ordnet på et vis for jeg trenger ikke tenke på godkjenning da dette er en svensk bil som skal brukes på isen og jordekjøring.

Manuell pedalsett kan du bruke fra E34, det er bolt on. Brukte det på min E32. Jeg bygde riktig nok om fra V12 til 6-sylinder, så jeg måtte ha pedalsett for gasswire også. Men E34 525td/tds og E34 535i manuell med antispinn har elektrisk gass. Gasspotensiometeret har ikke samme delenummer på tds/535i som på 750i, men det går nok ganske så fint å bruke potensiometeret fra 750 gasspedalen på E34 pedalsettet. Skulle 750 potensiometeret mot all formodning ikke passe bolt on på E34 gasspedalen, er det nok uansett en smal sak å få det til å passe. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...