Beamer Screamer Skrevet Februar 15, 2015 Skrevet Februar 15, 2015 Min 325i har dessverre fått et lite problem; en av sylindrene funker ikke som den skal ved kald motor. Motoren starter fint men går litt ujevnt på tomgang, og begynner så å fuske ordentlig når jeg kjører av gårde. Ved driftsvarm motor fungerer alt slik det skal, og motoren går som en drøm. Bilen har vært inne og fått ny dyse og coil, noe som ikke hjalp nevneverdig. Verkstedet (merkeverksted) foretok så en kompresjonstest som viste litt dårlig kompresjon på sylinder 1. Den hadde også mistet littegrann kjølevæske ved sist service. N53 er dessverre en sjelden motor i Norge, men noen som har en ide om hva som kan være problemet? Jeg ser for meg at toppen kanskje må av og det må byttes toppakning eller topplokk. Noen som vet hva slikt pleier å koste, og om det finnes alternative verksteder i Oslo og omegn som gjør dette rimeligere enn merkeverkstedet? Selv om jeg er veldig glad i bilen og elsker den motoren er jeg litt lei av å bruke tid på å kjøre frem og tilbake til verkstedet og styre med dette, og kunne egentlig tenke meg å kvitte meg med bilen. Jeg hadde tenkt til å selge den til høsten pga familiesituasjonen og er derfor uansett i salgsmodus. Noen som vet om noen som kjøper opp slike halvgamle biler med defekter? Bør jo være noen som ser en businesside i det.
tomasb Skrevet Februar 16, 2015 Skrevet Februar 16, 2015 Hadde lignende med min, med n53 motoren. Fikk flest feilmld på syl 4, skiftet injector, og liten forskjell.... Skiftet så injector på syl 5, og ble litt bedre, men fusket ved kald motor enda... Skiftet så injector på syl 6, den som hadde nesten ingen feilmeldinger, og voila. Bilen sviver som en klokke igjenn. Virker som sylinder bank1 og 2 er nesten helt separerte systemer, og såg at alle 3 injectorene var dårlige. Skiftet selv og programerte inn de nye verdiene på injectorene. Kostet 1500 pr stk på bavaria, så ingen helt galen pris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå