Torkild Skrevet Februar 17, 2015 Share Skrevet Februar 17, 2015 Hei, Håper en av dere har efaring med hvordan man kan løse følgende: Når det er litt kaldt ut (under 4 garder), opplever jeg tidvis irriterende knirkelyder overalt rundt frontruta på bilen.Lydene er nesten identiske med de som kan oppstå rundt dørpakkningene på flere av bmws modeller (jada, F30 hadde knirking der også, men det ble løst med gummi pfledge) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Februar 17, 2015 Share Skrevet Februar 17, 2015 Nyere modell? Jeg kjøpte min E91 når den var gått 17000km noen år tilbake. Akk. det samme. Jeg kom frem til at ruten brukte litt tid på å sette seg (tuller ikke med deg) og det forsvant etter ca et år da det kom et litt større knekk og den fikk satt seg skikkelig. Vet ikke helt hvorfor for det skal jo i utgangspunktet ikke være slik da limen er ekstremt sterk men etter det store knekket hos meg har jeg ikke hørt noe fra ruten siden. Spør BMW service, kan hende det ligger en fiks inne på det i systemet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild Skrevet Februar 17, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2015 Bilen har nå rullet 62000km, så det meste burde vel ha "satt seg der" Har ikke hatt den beste opplevelse med forhandler bilen er kjøpt av, men for prøve de på nytt.Det harr vært betydelig mer fuss så langt med F30'n en E91'n hadde tidligere. Skal det vel sies at E91 var 2010 mod og facelift, så der var kansje mye luket ut allerede : ) Så langt har følgende ting blitt utbedret:-Blinklys speil (ødelagt grunnet vann i speilhus) -Baklys byttet (fikk stadig opp feilmelding på "rear fog light failure") til tross for at tåkelyset fungerte. Viste seg og være vann der også.-Varriert og uforutsigbar bremse effekt. Byttet ventil på bremser forran-Rust i setebaser forran -Knirking i fører stol der stolryggen og seteputen møtes (gnikke/knirke lyd av skinn mot skinn) Fikkset dette selv med felttape ettersomskinnrensk ikke løste problemet.-knirking i dører (samme problemet var på e39 jeg hadde for 8 år siden også på e91 ) fikkset dette selv med gummi pfledge. (utrolig at BMW ikke har fikkset dette på bilene sine ) -knirking, knekke lyder fra sparkeplate under handskerommet passasjerside forran.. Forhandler skulle se på dette, men hørte ikke lyden.Lyden kom tilbake og jeg plukket ned bunnen under handskerommet og la på felt teip der også. Problem løst. -små knirking fra midtkonsoll, spesielt rundt lufte ventilene, men også fra CD-delen. Plukket også denne ned og la på litt felt teip her og der.Tyst ble det iallefall der også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Februar 17, 2015 Share Skrevet Februar 17, 2015 Skulle tro det har satt seg da ja. Min er og gått det samme nå. Satte seg ved en 40-50000 km. Ja det er nok som du sier, facelift kommer om ikke lenge. Jeg kjører E91LCI så der er en haug med drit luket vekk men det er fremdeles noe knirk men det har jeg løst med BMW sin superstift med spesialolje som kostet meg 650 spenn (non-silicon fluor basert). Liten stift jeg ikke husker navnet på. SMørte listene med den og tok av pyntelistene og smørte under der og mellom dørdeksel og metall. Hjalp masse. Planlegger kjøp av F31 men da blir det facelift. Håper det løser seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw Mek Skrevet Februar 17, 2015 Share Skrevet Februar 17, 2015 kan være fra dashbord, har ikke vært borti dette på f30 men mange andre nyere modeller. Og kommer da normalt ved kaldere vær som du nevner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild Skrevet Mai 26, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2015 Fikk byttet rute, lyden vekk quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå