Gå til innhold

sub sluttet plutselig å spille...

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Gladen spl 1800c1 forsterker og to Gladen sqx 12 extreme elementer.

i dag tok jeg en koselig søndagstur med e34'en min, jeg kjørte over en liten bakke, så du akkurat kjente at det kilte i magen, så sluttet subben å spille... hadde på samme volum som jeg alltid har og det var en sang i god kvalitet. ingen sikringer har gått (som jeg har sett) og ikke kabelbrudd... (som jeg har sett) 

det virker som om forsterkeren ikke får strøm, siden "power" lampa ikke lyser... 

noen som har tips til hva det kan være? :S utrolig kjedelig å kjøre uten sub når man er vandt til det! :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sjekket sikring på forsterkeren OG på plusskabelen? Pluss/jord har like tykke kabler og jord har god kontaktflate (sted på karosseri, uten lakk o.l.?) evt. at batteriets minuspol henger godt på og har god kontakt med karosseriet, og at det er liv i remotekabelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multimeter gjør susen. Remote er så tynn, så den får lettere brudd eller blir slitt løs. Kan også ha fått dårlig kontakt når spiller ble dyttet inn. Eller de boksene som lager remotesignal, kan ha fått dårlig kontakt et sted.

Da kan du måle pluss-kontakten på forsterkeren også, for å bekrefte at strømmen når frem. Er jo 4 steder det kan svikte på plussen (forsterker, batteri, før og etter sikring) kan også demontere/montere kablene for å bekrefte at de har kontakt, ikke er svidd osv. Ikke alltid det er nok å se/kjenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta å laske en kabel fra pluss på forsterkeren over på remote! starter forsterkeren da så er det brudd et sted i remotekabelen evt dårlig kontakt fremme ved spilleren?

var sånn på min bil da var det brudd cirka 20cm inn på remote kabelen når jeg trakk kabler (tynn dritledning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...