Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo, jeg leiter etter et nytt senkesett etter som jeg har kappa original fjører. Ser at GS selger supersport senkesett med TUV godkjenning, er dette noe å gå for i det hele tatt eller burde jeg bare skaffe noe som ikke er tuv godkjent f.eks bc racing coilovers eller noe lignende, hva er straffen for å bli tatt med ikke tuv godkjente i forhold til kappa og hvilke sett er det dere bruker på deres E34 samt anbefalinger på de dere bruker. Setter kjempe pris på tips og hjelp! :)

Skrevet

kappa fjører kan man faktisk miste førerkortet av, hvis man er skikkelig uheldig, men så det er klart har jeg hatt biler i flere år jeg med kappa fjører, men det er jo ikke helt etter boka, men sånn  jeg ser det, hvis det er kappa "vettug" så er det i mine øyne ikke vits og sette på et senke sett som ikke er lovlig, da er man jo like langt,    kjøp noe med tuv, monter det, ta 4 hjulskontroll og hvis den hos biltilsynet og få dette ned i vognkort, mye letter en man tror :-)

Skrevet

Man finner mye billig og bra på nett! Kappa fjærer er harry:p Du kjøper jo selvsagt et senkesett med tuv (fra 1000,- og opp for fjærer) Blir som stig. sier, helt bortkasta å kjøpe sett uten TUV. 

Selv holder jeg på med å bytte støtdempere og fjærbeinslager, blir senket ca 40/10mm eller så går jeg for 50/30mm. Justerbart er ikke billig om du skal ha kvalitet. Styr unna ebay sine til 2000,- :P Ser mange som har angret seg etter 6-7mnd..

Skrevet

Man finner mye billig og bra på nett! Kappa fjærer er harry:p Du kjøper jo selvsagt et senkesett med tuv (fra 1000,- og opp for fjærer) Blir som stig. sier, helt bortkasta å kjøpe sett uten TUV. 

Selv holder jeg på med å bytte støtdempere og fjærbeinslager, blir senket ca 40/10mm eller så går jeg for 50/30mm. Justerbart er ikke billig om du skal ha kvalitet. Styr unna ebay sine til 2000,- :P Ser mange som har angret seg etter 6-7mnd..

Men jeg kjøpte jo min ferdi senka (kappa) og den er jo perfekt høyde så er det mulig å finne ut hvilke mål de er på og eller hvor mye som er senket så jeg kan skaffe nogenlunde samme høyde på tuv godkjente? :)

Skrevet

Hvis budsjettet ditt tillater det så kan jeg anbefale KW v2. Virkelig fornøyd med de på E34'n min. Får den lav, og godkjenning går rett gjennom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...