Sand1 Skrevet Mars 1, 2015 Skrevet Mars 1, 2015 Heisann folkens! Etter å hatt volkswagen i noen år (som ikke har i nærheten like bra forum som bimmers!) Så Blir bmw på meg også nå men jeg har fått fruen til og kjøpe 2007 318d 122 hk m47d20. Men nå i det siste har det kommet et meget spesiel lyd fra den når man trykker inn clutchen. bare fra 20-40 % inn fra 40 til 100% blir lyden borte, jeg har søkt litt rundt før vi kjøpte bilen da VAG er KJENT FOR DMF som er defekte! så jeg vet at dette er ikke utbredt problem på bmw. Jeg har en link til en som påstår at det er lyden som er når DMF er defekt. Det er samme lyden jeg også får. Det jeg stiller meg undrene til er at jeg har ikke noe lyd når motoren stopper, når svinghjulet på vagen var defekt så hørte du at det klakket når du stanset bilen. Derfor så spør jeg om det kansje er noen som har hatt samme problemet eller vet hva dette er? Er jo ikke noe stress og ta av kassa og sjekket men da kan jeg heller bestille singel masse svinghjul vis det er dobbel masse svighjulet som er defekt. Jeg forstår at det har vært en server krasj som gjør at ikke ikke kommer inn på den "gamle" brukeren min PS jeg har søkt i forumet på dette før jeg har postet det. Men finner ikke svaret jeg ønsker.
Djwik Skrevet Mars 1, 2015 Skrevet Mars 1, 2015 (endret) har ikke hatt sånn bmw selv men har hatt inne flere bmw dieseler på jobben hvor svinghjul har vert defekt altså at det rakkler Å lager ulyder samme gjelder også vag vw/audi/skoda har også samma problem Men ja problemet er ikke like utbredt som vag Men dobbel masse svinghjul har vert dritt fra det kom er jo fjærer å bevegelige deler i dem som gir etter over tid men levetiden kommer helt Ann på kjøringa Def. Trøstelager/utløser lager pleier å lage en veldig irriterende ule lyd som kommer å går når du bruker clutchen Eller hele tiden om det har smeltet bort problemet er ofte løst ved og bygge om til enkel masse om delene er få tak i selvfølgelig vet ikke om det er det svaret du er ute etter men Endret Mars 1, 2015 av Djwik
eriksen76 Skrevet Mars 1, 2015 Skrevet Mars 1, 2015 (endret) Svinghjulet røk på min tidligere 318d (e46 med m47 motor) Her er video fra før det ble fikset (22 000 på verksted, yaay) https://m.youtube.com/watch?v=xgtfVNKRmvA Det gidde seg forøvrig når det fikk belastning (under kjøring) Endret Mars 1, 2015 av eriksen76
Sand1 Skrevet Mars 1, 2015 Forfatter Skrevet Mars 1, 2015 Huffda! Det er godt jeg skal selv ha meg automat Da ser det ut som jeg må kjøpe meg en kasse med øl og sette av en fredags kveld til bukken Å bytte til singel masse. Litt kjipt at det ikke ligger mer ute av disse problemene egentlig, det er ikke mange treff man får opp når man søker. Har merket at det rister litt når du kommer opp i 6 gir og gir flat pedal, da ristet det litt rundt 130-150 km/t men mistenkte at det var hardykoblingen som begynte og bli litt slitt. OIi! 22 000 på verksted Fytti katte rakker`n godt man har ebay Svaret er ikke alltid det man ønsker Djwik, men svaret er det er. Fikk helt grøssninger når jeg så dmf fault bmw! når jeg søkte rundt. Katastroff. Men det er jo bare og bestille et kit til singel masse, å skulle det være noe annet som gjør det så er det ikke så dumt og ha byttet til singel masse uansett. ser på ebay at du får det fra 3300 +mva og frakt. så det er jo ikke så ille det.
eriksen76 Skrevet Mars 1, 2015 Skrevet Mars 1, 2015 Bedre når man kan ta jobben i egne hender! Jeg har hadde ikke noe sted jeg kunne gjøre det, så måtte bare bite i det sure eple... Ser mange av tilfellene kommer på rundt 200k km, skal sies bilen jeg hadde har vært en skolebil tidligere
Sand1 Skrevet Mars 1, 2015 Forfatter Skrevet Mars 1, 2015 Bilen har faktisk akuratt rundet 204 K så det burde være en liten sammenheng her tror jeg. Noen ganger kan det være bedre og bite i det sure eple enn og skal fikse det selv også. Det kan spare deg for mye frustrasjon og banning, tid som går til og kjøre til forkjellige forhandeler av deler for å få tak på rett del(VAG). eriksen76 reagerte på dette 1
lierbimmer Skrevet Mars 1, 2015 Skrevet Mars 1, 2015 (endret) Jeg kjørte 2 år med singelmasse svinghjul på m47 motoren. Dette kan IKKE anbefales da det vil lage støy og vibrasjoner i driverk. Jeg har byttet tilbake til nytt orginalt svinghjul, clutch med tilbehør og nye pakninger. Jobben tar en kveld med riktig verktøy. Delene fikk jeg hjem på døra for under 5000 fra ebay Endret Mars 1, 2015 av lierbimmer
Sand1 Skrevet Mars 1, 2015 Forfatter Skrevet Mars 1, 2015 (endret) Okei! Så det er ikke noe å anbefale og sette på. I utgangspunktet så er jo ikke 200 000 på tellern så ille på et svinghjul, men det er jo helt latterlig dyrt for en "slitasje" del. Husker du hvilken leverandør du bestilte fra lierbimmer? ca leverings tid?. Endret Mars 1, 2015 av Sand1
lierbimmer Skrevet Mars 3, 2015 Skrevet Mars 3, 2015 (endret) husker ikke leveringstid, men regn med 1-2 uker. 380Pund + frakt/moms er ikke så ille for et komplett kit. jeg bestillte fra parts2clear dette du skal ha til bilen din tror jeg. http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=400590284778 jeg bestillte også denne for montering, men vet ikke om den passer din motor. http://www.ebay.com/itm/121167853181?item=121167853181&viewitem=&sspagename=ADME:L:OU:US:1120&vxp=mtr Endret Mars 4, 2015 av lierbimmer
Sand1 Skrevet Februar 23, 2016 Forfatter Skrevet Februar 23, 2016 (endret) Nesten ett år etter, så er det på tide og få byttet svinghjulet. Havnet på dette settet http://www.ebay.com/itm/251678123984?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Da denne er bekreftet til og passe bilen, da e90 har annet art nr på clutchen enn e46, med m47 motoren. mulig det er pga annen spleins aksel på gearkassen eller noe. Men er det noen som vet hvor man for tak i sentreringsverktøy som ikke koster skjorta og litt til? kjøpte luk 400004610 men trenger luk 400 0045 10 (tror jeg) eller kan det være den som er 26,5 mm? Er slik teit selv stramene sak så den må ikke bygge for mye. ser vis jeg skal bestille den jeg trenger så koster den med fortolling og alt det der, så kommer det på neste 1400,- Endret Februar 23, 2016 av Sand1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå