Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann folkens! 

 

Etter å hatt volkswagen i noen år (som ikke har i nærheten like bra forum som bimmers!) Så Blir bmw på meg også nå \:D/ men jeg har fått fruen til og kjøpe 2007 318d 122 hk m47d20. Men nå i det siste har det kommet et meget spesiel lyd fra den når man trykker inn clutchen. bare fra 20-40 % inn fra 40 til 100% blir lyden borte, jeg har søkt litt rundt før vi kjøpte bilen da VAG er KJENT FOR DMF som er defekte! så jeg vet at dette er ikke utbredt problem på bmw. Jeg har en link til en som påstår at det er lyden som er når DMF er defekt. 

Det er samme lyden jeg også får. Det jeg stiller meg undrene til er at jeg har ikke noe lyd når motoren stopper, når svinghjulet på vagen var defekt så hørte du at det klakket når du stanset bilen. 

 

Derfor så spør jeg om det kansje er noen som har hatt samme problemet eller vet hva dette er? Er jo ikke noe stress og ta av kassa og sjekket men da kan jeg heller bestille singel masse svinghjul vis det er dobbel masse svighjulet som er defekt. 

 

 

Jeg forstår at det har vært en server krasj som gjør at ikke ikke kommer inn på den "gamle" brukeren min

 

PS jeg har søkt i forumet på dette før jeg har postet det. Men finner ikke svaret jeg ønsker. 

Skrevet (endret)

har ikke hatt sånn bmw selv

men har hatt inne flere bmw dieseler på jobben hvor svinghjul har vert defekt altså at det rakkler

Å lager ulyder

samme gjelder også vag vw/audi/skoda har også samma problem

Men ja problemet er ikke like utbredt som vag

Men dobbel masse svinghjul har vert dritt fra det kom er jo fjærer å bevegelige deler i dem som gir etter over tid men levetiden kommer helt Ann på kjøringa

Def. Trøstelager/utløser lager pleier å lage en veldig irriterende ule lyd som kommer å går når du bruker clutchen

Eller hele tiden om det har smeltet bort

problemet er ofte løst ved og bygge om til enkel masse

om delene er få tak i selvfølgelig

vet ikke om det er det svaret du er ute etter men

Endret av Djwik
Skrevet

Huffda! Det er godt jeg skal selv ha meg automat :headbang: Da ser det ut som jeg må kjøpe meg en kasse med øl og sette av en fredags kveld til bukken :beer: Å bytte til singel masse. Litt kjipt at det ikke ligger mer ute av disse problemene egentlig, det er ikke mange treff man får opp når man søker. 

 

Har merket at det rister litt når du kommer opp i 6 gir og gir flat pedal, da ristet det litt rundt 130-150 km/t men mistenkte at det var hardykoblingen som begynte og bli litt slitt. 

 

OIi! 22 000 på verksted Fytti katte rakker`n godt man har ebay \:D/

 

Svaret er ikke alltid det man ønsker Djwik, men svaret er det er. Fikk helt grøssninger når jeg så dmf fault bmw! når jeg søkte rundt. Katastroff. Men det er jo bare og bestille et kit til singel masse, å skulle det være noe annet som gjør det så er det ikke så dumt og ha byttet til singel masse uansett. ser på ebay at du får det fra 3300 +mva  og frakt. så det er jo ikke så ille det. 

Skrevet

Bedre når man kan ta jobben i egne hender! :-)

Jeg har hadde ikke noe sted jeg kunne gjøre det, så måtte bare bite i det sure eple...

Ser mange av tilfellene kommer på rundt 200k km, skal sies bilen jeg hadde har vært en skolebil tidligere ;-)

Skrevet

Bilen har faktisk akuratt rundet 204 K så det burde være en liten sammenheng her tror jeg. 

 

Noen ganger kan det være bedre og bite i det sure eple enn og skal fikse det selv også. Det kan spare deg for mye frustrasjon og banning, tid som går til og kjøre til forkjellige forhandeler av deler for å få tak på rett del(VAG). 

Skrevet (endret)

Jeg kjørte 2 år med singelmasse svinghjul på m47 motoren. Dette kan IKKE anbefales da det vil lage støy og vibrasjoner i driverk. Jeg har byttet tilbake til nytt orginalt svinghjul, clutch med tilbehør og nye pakninger. Jobben tar en kveld med riktig verktøy. Delene fikk jeg hjem på døra for under 5000 fra ebay

Endret av lierbimmer
Skrevet (endret)

Okei! Så det er ikke noe å anbefale og sette på.

I utgangspunktet så er jo ikke 200 000 på tellern så ille på et svinghjul, men det er jo helt latterlig dyrt for en "slitasje" del.

Husker du hvilken leverandør du bestilte fra lierbimmer? ca leverings tid?.

Endret av Sand1
Skrevet (endret)

husker ikke leveringstid, men regn med 1-2 uker.

380Pund + frakt/moms er ikke så ille for et komplett kit.

 

jeg bestillte fra parts2clear

dette du skal ha til bilen din tror jeg. 

http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=400590284778

 

jeg bestillte også denne for montering, men vet ikke om den passer din motor.

http://www.ebay.com/itm/121167853181?item=121167853181&viewitem=&sspagename=ADME:L:OU:US:1120&vxp=mtr

Endret av lierbimmer
  • 11 months later...
Skrevet (endret)

Nesten ett år etter, så er det på tide og få byttet svinghjulet. Havnet på dette settet http://www.ebay.com/itm/251678123984?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Da denne er bekreftet til og passe bilen, da e90 har annet art nr på clutchen enn e46, med m47 motoren. mulig det er pga annen spleins aksel på gearkassen eller noe. 

Men er det noen som vet hvor man for tak i sentreringsverktøy som ikke koster skjorta og litt til? kjøpte luk 400004610 men trenger luk 400 0045 10 (tror jeg) eller kan det være den som er 26,5 mm? Er slik teit selv stramene sak så den må ikke bygge for mye. ser vis jeg skal bestille den jeg trenger så koster den med fortolling og alt det der, så kommer det på neste 1400,- 

Endret av Sand1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...