Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en E60 520D mod. 2008

Den ene xenon lys slutter å fungere så det er på tide å bytte ut. Lurer på om det er relativ greit å få bytte de ut selv? Eller er det nød at en verksted skal gjøre jobbe. Skal være av typen d1s xenon. Google litt gjennom for å lete etter en DIY guide uten hell.

Takknemlig for alle svar jeg kan få.

Skrevet

Hovedlykten må demonteres for å bytte pæren. Egentlig må frontfangeren også av, men det går hvis man løsner på fangeren i overkant å bender den litt unna. 
Men vær forsiktig da det er lett å knekke noe.

Skrevet (endret)

Har andri da demonterer frontfanger, men kan se at det er to skruer som holder fast hovedlykten. Veit ikke om det mere enn det som må skrues bort før man får av lykten.

Endret av zuuro
Skrevet

Ok, takk for svar. Skal ta en nærmere titt når de nye pærer er framme. Her må det være litt forsiktig, koster mye hvis man knekker noe ting.

Skrevet (endret)

For å svare detaljert, ettersom jeg har hatt lyktene mine ute et par ganger siste månenden, så sitter det to Torx 30 på toppen, og to Torx 20 i bunn. Skru ut T30 skruene som sitter i toppen, de som sitter i bunn trenger du ikke skru ut, og du bør ikke, fordi forsvinner de nedi, så er de borte. Disse sitter i skinner, så de forsvinner ikke så lenge du ikke skrur de helt ut. Du trenger heller ikke demontere fangern. Når du har skrudd løs disse skruene, må du skyve lykta utover, og opp, det er sånn de går ut, og du vil ha ut den øvre delen først, altså toppen der markeringslysene sitter. Når den er delvis oppe, så skal du skyve lykta oppover som nevnt tidligere. Ligger flere filmer på youtube som viser hvordan du tar ut lyktene på en E60. Hvordan man bytter xenonpæra er jeg litt usikker da jeg kun bytta angel eyes pærene, men det er nok en relativt lett jobb. Du må også ta av lokket til "parklyset" for å få lykta ut av bilen.

Her ser du en annen måte og gjøre det på, ganske effektiv - 

Her ser du hvordan man bytter xenon pære - 

Håper dette hjelper :)

Endret av Clevion
Skrevet

Tusen takk for hjelpen. Håper alt vil gå bra når pærene kommer fram. Bestilt 2 Osram Night breaker, håper dette vil bli bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...