Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp handlet meg en 1992 E34 525ix touring, automat, har en turbomanfold til m50, en T28(tror jeg) og en intercooler liggende som jeg må få brukt til noe.

tenkte å kjøre orginal motor i første omgang, og cirka 0.3 bar ladetrykk, det vil vel gi opp mot 250 hk hvis den er riktig tunet? Dette er maks av hva turboen klarer, så den vil nok lade veldig tidlig, som er det jeg ønsker, men vil det skape mye mottrykk og varme på en så stor motor? Eller går det greit så lenge jeg har stor nok wastegate?(er ekstern wastegate)

Og tåler girkassa dette? vil jo tro det sliter litt ekstra, men har planer om å bytte til manuell etterhvert, så hvis den holder ut i ett halvt år, er jeg fornøyd :)

Lurer også litt på hva den orginale motorstyringa klarer? Hadde håpt å kjøre helt orginalt til å begynne med, bare en turbo chip og større dyser. Holder det til cirka 250 hk?

  • 1 month later...
Skrevet

Har bestemt meg for å bygge turbo, ser ut som drivverket tåler ganske mye hvis man behandler det fint, men lurer fortsatt litt på hva jeg skal gjøre med motorstyringa, noen som har erfaring med Fekzen chip? Og hvor lenge holder orginal lmm?

Skrevet

Hallå hallå,

 

Det går att köra runt 1 bar med original motorstyrning utan problem och då nå ca 350-370 hk på M50B25, jag har massvis med kunder som kör så med oöppnad motor :) Men som du säger kanske det är dumt att köra så mycket effekt med risk för lådan och fyrhjulsdrift. 250 hk som du skriver är Inga problem. Du kommer nå dit redan på ca 0,3-0,4 bar ja. 

 

Mvh//
A.Fekzen

Skrevet

Topp, da får du en bestilling fra meg snart :) er det mulig å kjøre med to forskjellige ladetrykk med orginal motorstyring? Med bryter for å bytte mellom 0.5 og 1 bar? Turbotrykk styringa fikser jeg selv, men takler chippen det? Eller må jeg ha to forskjellige da?

Tror driverket tåler 400 hk så lenge hjulene peker rett fram, men etter å ha skjekka pris på drivaksler forran, så tror jeg det er lurt å begrense ladetrykket ved vanlig kjøring, men vil ha muligheten til å kjøre fra diverse audi rs, subaru og teslaer hvis jeg må :P

Skrevet

Yes, det går att köra dubbla program med original motorstyrningen och ha en switch att växla mellan de två programmen. Då skulle man ha ett som har lite mindre påställt bränsle i de områden du har laddtryck så att du kan köra på lägre laddtryck utan att den går fett. Och så lite fetare blandning i det chipet som du ska ladda mer med.

Och det går att switcha mellan dessa chip samtidigt som man kör, men man får ju vara försiktig då så man inte råkar köra på fel chip ;)

 

Mvh//A

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...