Sebb9 Skrevet Mars 12, 2015 Skrevet Mars 12, 2015 Har nettopp handlet meg en 1992 E34 525ix touring, automat, har en turbomanfold til m50, en T28(tror jeg) og en intercooler liggende som jeg må få brukt til noe. tenkte å kjøre orginal motor i første omgang, og cirka 0.3 bar ladetrykk, det vil vel gi opp mot 250 hk hvis den er riktig tunet? Dette er maks av hva turboen klarer, så den vil nok lade veldig tidlig, som er det jeg ønsker, men vil det skape mye mottrykk og varme på en så stor motor? Eller går det greit så lenge jeg har stor nok wastegate?(er ekstern wastegate) Og tåler girkassa dette? vil jo tro det sliter litt ekstra, men har planer om å bytte til manuell etterhvert, så hvis den holder ut i ett halvt år, er jeg fornøyd Lurer også litt på hva den orginale motorstyringa klarer? Hadde håpt å kjøre helt orginalt til å begynne med, bare en turbo chip og større dyser. Holder det til cirka 250 hk?
Sebb9 Skrevet April 19, 2015 Forfatter Skrevet April 19, 2015 Har bestemt meg for å bygge turbo, ser ut som drivverket tåler ganske mye hvis man behandler det fint, men lurer fortsatt litt på hva jeg skal gjøre med motorstyringa, noen som har erfaring med Fekzen chip? Og hvor lenge holder orginal lmm?
Fekzen Skrevet April 19, 2015 Skrevet April 19, 2015 Hallå hallå, Det går att köra runt 1 bar med original motorstyrning utan problem och då nå ca 350-370 hk på M50B25, jag har massvis med kunder som kör så med oöppnad motor Men som du säger kanske det är dumt att köra så mycket effekt med risk för lådan och fyrhjulsdrift. 250 hk som du skriver är Inga problem. Du kommer nå dit redan på ca 0,3-0,4 bar ja. Mvh//A.Fekzen
Sebb9 Skrevet April 19, 2015 Forfatter Skrevet April 19, 2015 Topp, da får du en bestilling fra meg snart er det mulig å kjøre med to forskjellige ladetrykk med orginal motorstyring? Med bryter for å bytte mellom 0.5 og 1 bar? Turbotrykk styringa fikser jeg selv, men takler chippen det? Eller må jeg ha to forskjellige da? Tror driverket tåler 400 hk så lenge hjulene peker rett fram, men etter å ha skjekka pris på drivaksler forran, så tror jeg det er lurt å begrense ladetrykket ved vanlig kjøring, men vil ha muligheten til å kjøre fra diverse audi rs, subaru og teslaer hvis jeg må
RobertGråwe Skrevet April 19, 2015 Skrevet April 19, 2015 Skal du kjøre fra en tesla kan du jo bare fylle full tank og kjøre pent fra trondheim til oslo. da er du fremme før, og mer halv tank santho96 reagerte på dette 1
Sebb9 Skrevet April 19, 2015 Forfatter Skrevet April 19, 2015 Haha, ja, men ut fra ett lyskryss så skal det litt mer til
Fekzen Skrevet April 20, 2015 Skrevet April 20, 2015 Yes, det går att köra dubbla program med original motorstyrningen och ha en switch att växla mellan de två programmen. Då skulle man ha ett som har lite mindre påställt bränsle i de områden du har laddtryck så att du kan köra på lägre laddtryck utan att den går fett. Och så lite fetare blandning i det chipet som du ska ladda mer med. Och det går att switcha mellan dessa chip samtidigt som man kör, men man får ju vara försiktig då så man inte råkar köra på fel chip Mvh//A
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå