Gå til innhold

Erfaringer med handel fra mister-auto.no?

WMBtsatnaF
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen som har erfaringer med nettbutikken mister-auto, ser de er lokalisert i Frankrike, prisene er oppgitt uten mva, men finner ingen info om innkrevingen av mva. kanskje det er noe gebyr som tilkommer i forbindelse med innkrevingen av mva? og eventuell toll?

Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står på siden til mister-auto at prisene er ekskl. mva, så blir 25% mva på hele bestillingen+frakta som du betaler når du henter pakken. Tror de fleste speditører operer med tollgebyrer. Mister-Auto sender med posten norge ifølge siden deres, så 140,- for forenket fortolling (sendinger intill 1000,-) eller 288,- for ordinær fortolling (1000,- +)

Mer om fortolling her: http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/fortolling-og-tollregler/fortolling-motta-fra-utlandet

Endret av kliffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Lurer litt på bestille nye bremser herifra selv, kommer klart billigere ut enn flere aktører på samme komponenter og merker.

Følger denne her.

EDIT:

fant denne linken her da, blandede følelser..

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Mister-auto to ganger før. Aldri hatt noen problemer med levering

Husk at mva kommer i tillegg. Frakt tok ca 7 dager.

Er egentlig fornøyd med Mister-auto. Men da jeg bestilte støtdempere bak til min SsangYong Rexton 2 var det litt kluss. Støtdemperene kom uten foringer, så jeg måtte lage dette selv med reservedeler jeg hadde fra tidligere prosjekt, og da jeg spurte på kundeservice før jeg bestilte om de passet min Rexton 2(siden det sto litt uklart på informasjonen under støtdemperen); fikk jeg et svar som var veldig likt "finn ut av det selv". Svaret var noe ala "det må du spørre produsent eller merkeforhandler om, vi kan ikke gi det eksakt riktige svaret på det", husker ikke helt i farta. Men var sånn ca det som var svaret, på litt gebrokkent norsk.

PS:

Har en del bestillinger fra http://www.autodeler.co.no og  http://www.reservedeler24.co.no

(samme firma). Ser ofte at disse har bedre priser enn Mister-auto, og jeg har så å si kun positive ting å si om dem. En gang fikk jeg et stabilisatorstag bak som var helt feil til min Kia Sorento. Men siden de kostet 49kr elns, så tenkte jeg "jaja, shit happens". Levering på ca like lang tid som Mister-auto.

Kundeservice er helt ok. De har en chat-funksjon, så du får raskt svar. Men lurer du på noe spesifikt om produktet vet de sjeldent noe som helst om det. Men venter du litt så får du ca riktig svar. Disse skriver også litt gebrokkent norsk, mistenker google translate.

Endret av E92 Popza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...