Fredrik92 Skrevet Mars 19, 2015 Skrevet Mars 19, 2015 Hei! Byttet til meg en bimmer mot en volvo 940fk i november 2014, meget fornøyd med kjøpet og tenkte at nå som eg begynner å forberede den til sommer stuket så tenkte jeg å lage en prosjekt tråd blandt alle disse andre feite bimmersene Skulle egentlig være en bruksbil, men ble veldig glad i bilen på kort tid og siden bilskruing er mitt levebrød har jeg ingen problemer med å fikse ting selv.Tok en kontroll på bilen dagen eg hentet den på Gol, merket på veien hjem til Bergen at den var litt rusten i svingene og noen ymse lyder så jeg fant 2 knekte fjærer bak og 2 dempere med lekkasje + noen ymse foringer foran, men eg hadde noen uansett planer om coilovers så da ble det en tur på autobua og handlet meg 9.3 LowTec coilovers og noen powerflex foringer for å gjøre den litt ekstra stivere. Så var det igang, fikk lyst til å gjøre mer og mer med bilen så da ble det kjøpt inn m3 fanger og nye skjermer og raptor felger og resultatet ble meget bra!Har en del andre oppgraderinger i tankene, så det kommer med tiden. Bilen er rullet 300k men bærer ikke preg av det i understellet, litt overflaterust på panser, bakluke og skjørt men det blir snart tatt. Eneste jeg syntes er negativt med bilen er stolene, jeg blir så sliten på lengre turer så det må utbedres, noen forslag til gode komfor stoler som helst er tilpasset touring? Har gjort en del andre ting som kan nevnes:- fjernet swirl flaps og tok luftfilter, veivhus filter og olje skift samtidig samme uken som eg fikk bilen.- m3 kopi 4dørs frontfanger (vente på sotet grøftelys)- byttet framskjermer pga rust- Byttet til red smoke edition baklykter, trenger indre på høyre side pga eg brukte en orginal å sotet den - Byttet alt av bremsedeler bak etter at bremseskjoldet revnet og ymse deler lå nedi navet og lagde lyd.- Coilovers- Powerflex i bærearm foran.- Blank svart grill med M farger (på vei fra ebay) - US blink- Raptor 8,5x18" ET20 med 205/40 Achilles dekk Har lyst til å utbedre diverse også:- Angel eyes med xenon og led ringer- Carbon leppe/splittere på m3 fangeren- Øyelokk- Carbon deksel rundt grøftelys- Panser med riller- LED belysning over alt- Skiltlist med trykknapp og LED skiltlys- Nytt interiør sport/bøtte stoler med komfor! Før og etter bilde fra jeg hentet den til slik den er idag
marhag11 Skrevet Mars 19, 2015 Skrevet Mars 19, 2015 (endret) følger! kansje feste skiltet på fangeren? borrelås? magneter? Endret Mars 19, 2015 av marhag11
Fredrik92 Skrevet Mars 19, 2015 Forfatter Skrevet Mars 19, 2015 (endret) følger! kansje feste skiltet på fangeren? borrelås? magneter? Veldig skeptisk på hvor jeg vil ha det, mange forskjellige meninger, men ja kanskje eg skal prøve borrelås/magneter for å holde det på plass... Noen som har det? Syntes det ser veldig teit ut med skiltholder midt på fangeren ihvertfall Må reklamere litt for jobben også Endret Mars 19, 2015 av BMW320TurboD
michaelskare Skrevet Mars 20, 2015 Skrevet Mars 20, 2015 Følger! Men ville ikke ha satt inn bøtte stoler.. Hvordan stoler er det fra før av? Noen originale sportseter er fint Evt M3 seter
marhag11 Skrevet Mars 21, 2015 Skrevet Mars 21, 2015 (endret) Veldig skeptisk på hvor jeg vil ha det, mange forskjellige meninger, men ja kanskje eg skal prøve borrelås/magneter for å holde det på plass... Noen som har det? Syntes det ser veldig teit ut med skiltholder midt på fangeren ihvertfall Må reklamere litt for jobben også http://www.magnordic.com/shop/neodymmagneter-263s1.html kjøp 6 magneter 3 på baksiden av fangeren og 3 på skiltet! bruker selv den som er på 5.1kg! Endret Mars 21, 2015 av marhag11
Freakshow Skrevet Mars 21, 2015 Skrevet Mars 21, 2015 pen bil! men få flytta opp det skiltet! da blir en mye penere!
Fredrik92 Skrevet Mars 22, 2015 Forfatter Skrevet Mars 22, 2015 Hva med ny type skilt? Ny type? Er vell bare en type enten i plastikk eller metall? Følger! Men ville ikke ha satt inn bøtte stoler.. Hvordan stoler er det fra før av? Noen originale sportseter er fint Evt M3 seter Det er vanlige kjedelige lyse stoff stoler med lite komfor og kun mekaniske funksjoner... Ja tenker litt på bøttestoler siden jeg har noen sparco stoler liggende og lurte på om noen har tilpasset setebunn før på noe lignende. Har en samboer som er litt kort i beina så vist hun skal bruke bilen må stolen flyttes frem uansett med mindre sport/m3 stoler kommer lengre frem orginalt? Hun må langt nedi sete for å få inn clutchen http://www.magnordic.com/shop/neodymmagneter-263s1.html kjøp 6 magneter 3 på baksiden av fangeren og 3 på skiltet! bruker selv den som er på 5.1kg! Takker for tipset, når du sier på baksiden av fangeren vil det si på bjelken? pen bil! men få flytta opp det skiltet! da blir en mye penere! Takk for det E mange som sier det og mange som syntes det passer bedre der den er nå, men skal se litt på alternativene, vil ikke skru noe i fangeren så mulig eg prøver magneter for å se da hvordan det blir
Freakshow Skrevet Mars 22, 2015 Skrevet Mars 22, 2015 Magneter eller dobbel sidi teip. Men å ha skiltet der nede ødelegger hele bilen spør du meg Sent from my iPhone using Tapatalk
Fredrik92 Skrevet Mars 22, 2015 Forfatter Skrevet Mars 22, 2015 På fredag brukte jeg litt tid på bimmeren etter jobb til å feilsøke på bakrute viskeren, den har strøm og ingen heng i viskerarm når man åpner glasset og sikringene var fin så regner med det er motoren som er brent, men vil ikke spyler funksjon på bakruten fungere når motoren for visker er defekt? skjer ingenting på hendelen. Leste at det ikke er noe rele styrt heller. Ingen funksjon når eg tar hendelen bakover, alt annet på hendelen fungerer Fikk også tatt ut og smørt opp låsekasse på førerdør, slet med at førerdøren ikke låste seg på fjernbetjening, hadde faktisk ikke noe tro på at en oppsmøring ville hjelpe, men nå funker kassen igjen som den skal, blir utskifting vist den begynner å tulle seg igjen Lørdagen og søndagen måtte jeg ha meg en tur i lokalet som ligger i (F)USA utenfor Bergen, har en 200sx der som jeg skrur på de helgene jeg har tid, nettopp tilpasset å fått nedi RB25 maskin, men skal ikke snakke mer om det siden dette er bmw forum Fikk igjen på skatten så var på vei til å kjøpe chip fra bluefin som ligger klar via paypal, men så måtte jeg ut å hente noen deler til en bil via jobben og da lusket sivilen på meg mens eg styrte ratte med kneet, giret med venstre og snakket i tlf med høyre så da var det bare til å legge seg flat... Det kjipeste er at jeg må vente litt lengre med chipen! Venter på ny grill og grøftelys fra ebay, regner med jeg får dette imorgen så kanskje det kommer en update da Ha en fin kveld videre og en fin uke på jobb
Fredrik92 Skrevet Mars 22, 2015 Forfatter Skrevet Mars 22, 2015 Magneter eller dobbel sidi teip. Men å ha skiltet der nede ødelegger hele bilen spør du meg Sent from my iPhone using Tapatalk Har ikke noe tro på dobbelside teip men magneter var ikke dumt! må bare skaffe meg metall skilt Må uansett ha nye skilt siden tidligere eier har skrapt dem opp både foran og bak Freakshow reagerte på dette 1
marhag11 Skrevet Mars 22, 2015 Skrevet Mars 22, 2015 Har ikke noe tro på dobbelside teip men magneter var ikke dumt! må bare skaffe meg metall skilt Må uansett ha nye skilt siden tidligere eier har skrapt dem opp både foran og bak metal skilt er ikke magnetisk.. må lime magnet på skiltet
Fredrik92 Skrevet Mars 25, 2015 Forfatter Skrevet Mars 25, 2015 Då har eg endelig fått grøftelys etter 3 forsøk med levering pga feil adresse som jeg opplyste om osv...Blir Montering av det imorgen etter jobb + fiksing av front fanger, kjøpt m3 sidefester så satser på at jeg får fangeren i bredde med skjermene Noen gode forslag til hvor det er greit å trekke ledninger inn til lysbryter rele? Tenker å bare koble styrestrømen rett på parklys så dem går automatisk på Blir så stygt med bryter uten tåkelysknapp i bryter panelet
Fredrik92 Skrevet Mars 26, 2015 Forfatter Skrevet Mars 26, 2015 (endret) Då ble det grøftelys på bimmeren idag, veldig fornøyd med alt utenom lysene, utrolig pinglete halogen pærer, blir byttet ut med LED ASAP! Fikk også trekt noen deksler i carbon film fra biltema, men var ikke så veldig begeistret for limen, hang utrolig dårlig!Fikk melding idag om at grøftelysene mine er sendt fra CHANGDONG! og forventer levering 27 APRIL! Noen gode forslag til xenon/led pærer i grøftelys? HB4 btw... Endret Mars 26, 2015 av BMW320TurboD
Fredrik92 Skrevet April 14, 2015 Forfatter Skrevet April 14, 2015 (endret) Då har det skjedd litt siden sist...Har fått LED pærene og M grill som selvsagt ble montert i det jeg fikk hentet det på posten Fått lagt opp bryter til grøftelys også nå som det ble endel bedre! HB4 LED - 80w cree white 9006 Høyre side med LED og venstre med Halogen Før bilde med kun halogen Slik ble det med nye LED lys og M grill Hva syntes dere?Forslag til angeleyes, enten løse ringer eller komplette lykter VELDIG usikker på hva jeg skal gå for Endret April 14, 2015 av BMW320TurboD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå