michaelskare

Members
  • Content Count

    349
  • Joined

  • Last visited

About michaelskare

  • Rank
    Major

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Hønefoss
  • Kjøretøy
    E70 X5 / E39 540 / E30

Recent Profile Visitors

965 profile views
  1. michaelskare

    Michael´s E30 prosjekt

    Hei igjen Sitter å skal skrive søknad for ombygging fra 316i til 325i. Har noen tips til hva den bør inneholde og hvordan jeg bør gå frem?
  2. michaelskare

    Michael´s E30 prosjekt

    Hørtes ut som du var heldig mtp pris da. Syntes prisen jeg har fått er noe stiv, så er fortsatt på leting. Ikke veldig lett å finne noe med papirer..
  3. michaelskare

    Michael´s E30 prosjekt

    Morsomt at du følger med Takk for svar
  4. michaelskare

    Michael´s E30 prosjekt

    Supert, takk for svar! Har en 325i m20b25 motor med el-nett, dyser, styreenhet og innsprøytning. Noen som vet hva det er "vanlig" å betale for noe slikt? Motoren er med papirer, starter og går som den skal
  5. michaelskare

    Michael´s E30 prosjekt

    Takk så mye! Nei ikke så lett å komme over et fint eksemplar lenger, så når jeg så denne måtte jeg handle 😃 Kommer oppdateringer så ofte som mulig, dog blir det nok litt opp og ned hvor mye som skjer 😃
  6. michaelskare

    E 30 Under montering !

    Litt av et prosjekt, ser meeeeget bra ut dette her!
  7. michaelskare

    Michael´s E30 prosjekt

    Foreløpig har E30n fått plass innerst i vaskehallen. Får vel selge unna Bobla slik at den får plass i lokalet
  8. michaelskare

    Michael´s E30 prosjekt

    Takk for nyttig informasjon! Dette hjelper meg på veien for å få denne godkjent. Første steg er å finne en 325 motor nå. For å endre/vise til akselvekt, er det kun å legge til vognkortet eller lignende fra bilen motoren er tatt fra?
  9. michaelskare

    Michael´s E30 prosjekt

    Sent en kveld for noen dager siden var jeg som vanlig inne å oppdaterte meg på sosiale medier, deriblant facebook´s mange bilsider. Lite visste jeg om at den kvelden skulle en liten drøm gå i oppfyllelse, min første E30. Etter mange BMWer, har jeg enda til gode å eie blant annet en E30. Da jeg kom over en flott 1984 316 som var meget fin for rust var jeg ikke vond å be Litt om bilen: BMW 1984 2-dørs Motor: 316 (originalt), p.d.d ingen motor. Kmstand: 151 000 Farge: Saphir-Blau Tilstand: Bilen er på mange måter i godt stand, eu-godkjent, særdeles lite rust, lav km osv. Men bilen har for øyeblikket ikke motor, eller det vil si det står en 318 motor i den nå delvis montert som vil bli plukket ut. Planer: Planene får ta form etterhvert, da jeg foreløpig er usikker på hvor mye jeg ønsker å endre på denne bilen. Tråden er i hovedsak startet for å kunne dele erfaringer å motta tips i forhold til godkjenning av motor og andre reperasjoner. I første omgang er planen å få tak i en "sekser" å sette inn. Har foreløpig en 320 motor for hånd, men det ville kanskje vært enda litt artigere med en 325 motor. Hvis noen har liggende så skrik ut Planene er å få dette godkjent å skrevet i vognkort. Ellers få den i god stand til å brukes til sommeren. Ser en del har bygd om til 5-bolts understell, noe som vurderes. Jeg har dog ingen erfaring med å godkjenne ombygging av bil, så tips tas i mot med stor takk Før jeg visste ordet av det var jeg på vei til Trondheim. Endelig fremme i Trondheim etter 55mil og rimelig dårlig føre. En god følelse når bilen er som forventet. Så det var bare å få vinsjet den på. Turen hjemover begynte, deilig når jeg kommer til Oppdal å ser at fjellet har åpnet igjen 😍 Etter 17t langs vegen, med snøvær og stengte fjelloverganger var det helt ålreit å komme hjem. Satte i gang med vask i dag, så nå kommer noen bedre bilder. En god følelse å få av salt og møkk som overhode ikke hører hjemme på en E30 (eller hvilken som helst annen bil). Først litt velfortjent skum. Ferdig vaska Legger ved et interiørbilde også, dog ikke rukket å vaske dette enda. Så min første utfordring er hvordan jeg går frem for å få dette godkjent. Har lest en del angående temaet, og virker som det skal være en grei sak så lenge man velger en motor som karrosseriet opprinnelig har blitt levert med (rett meg gjerne om jeg tar feil). Først sende inn en søknad, hva bør den inneholde? Må man kunne dokumentere hvor motor kommer i fra? Isåfall, hvordan dokumentasjon er tilstrekkelig? Hva annet trenger kontrolløren på stasjonen? Bremser eller andre tiltak som bør endres før godkjenning? Dette blir ikke en tråd det kommer til å komme oppdateringer på hele tiden, men så ofte som mulig. Om det er noen som er interessert i en 316 M10B18 (forgasser) motor i uvisst tilstand eller en 318 M10B18 motor i god stand så skrik ut.
  10. michaelskare

    .

    Nei, det har jeg ikke prøvd. Har ikke tilgang på ISTA dessverre.
  11. michaelskare

    .

  12. michaelskare

    2007 E70 facelift baklykter koding?

    Det var ihvertfall det jeg fikk beskjed om Uansett, takker for innspill!
  13. michaelskare

    2007 E70 facelift baklykter koding?

    Ok, fikk en kontrabeskjed fra Bilia at de skulle prøve igjen i morgen. Rart BMW ikke kan gjøre det, da jeg fikk beskjed når jeg bestilte baklyktene at de kunne kode inn baklyktene, men det er godt mulig Får vel vurdere å skaffe meg NCS! Vanskelig å bruke?
  14. michaelskare

    2007 E70 facelift baklykter koding?

    Hei, har kjøpt og montert faceliftlykter på min 2007 BMW X5. Fikk beskjed at dette var noe som måtte kodes, noe jeg regnet med. Har hatt bilen på Bilia i dag for koding. Fikk en telefon fra Bilia nå og de hadde rett og slett ikke fått til å kode inn de nye baklyktene. Jeg har sett flere pre-facelift med facelift baklykter så vet jo at det skal være mulig. Noen tips her? Eventuelt noen på østlandet som kan være behjelpelig med dette som har det riktige utstyret Slik det er nå får jeg feilmelding på alle baklys, samt at ene blinklyset i sideskjermen "gløder" konstant.
  15. michaelskare

    Anbefalinger jekk

    Hehe, er som sagt ikke noe problem på et gulv. Men er jo litt tungvindt å løfte med seg om man skal ta den med seg et sted, men det går det også