Gå til innhold

Klimakompressor/magnetkopling E31

Espen Aass
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet om magnetkopling til klimapumpe fra E38 (delenr: 64528385919) passer på klimapumpe til E31 (dele nr: 64528385908) ?

Hvorfor jeg spør er at til E31 840Ci får man kjøpt magnetkopling (dele nr: 64528390779), mens på E38 må man kjøpe hele pumpa. Altså finner ikke dele nr på magnetkopling.

Jeg har en klimapumpe fra E38 liggende, så lurer på om det er noen som vet om magnetkoplingen fra denne passer på klimapumpa til E31?

Og er det noen som har skiftet magnetkopling som har noen tips for demontering?

Sitter hele magnetkoplingen kun med den lille senterskruen?

Snart sommer! :D

Med ny bruktbil :cool:

Endret av Espen A.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sneket seg inn et 2tall for mye på det delenr. men alle v8 + e36 m3 har den. Er vel kilereim på e31 mens e38 har flatreim. Det er mange andre bmw med kile reim, men diameteren på reim skiva er ikke lik.

Sikker noen som har en ac pumpe du kan få til v8. De fleste blir jo kastet ved demontering.

Er enkelt og bytte, men du bør ha den avdrageren som man skrur inn i senter hulet. Med vanlig avdrager ødelegger/bøyer man fort kile sporet. Eller magnetene løsner.

http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=8390779&showus=on&showeur=on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Takk for svar bmwmaxi!

Det er multireim/flatreim på E31 også, men har nå prøvd og bytte.

Diameter på hjulet er likt, men indre ringen på lagere er større på pumpa til 728.

Og sporene til multireima er lenger inn, så reima blir skjev.

Så det går ikke.

Men det var lageret som er defekt på reimhjulet og segring var borte.

Tools her i Drammen kunne skaffe nytt lager!

Endret av Espen A.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye billigere på kulelager huset på Lierstranda. Og de har det meste inne av lager.

Ikke umulig at jeg har en ac pumpe til e32 750 liggende hvis du blir manko på deler.

Nok en gang, takk for tipset.

Skal ikke se bort fra at jeg trener det. Mistenker at spoet til segring er ødelagt, men får ikke sjekket det før nytt lagr er på plass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...