Hede95 Skrevet Mars 25, 2015 Share Skrevet Mars 25, 2015 Så jeg kjøpte meg en 320ci e46 som jeg har ønsket lenge, dagen etter rista bilen på tomgang og dro like bra som 316n min, motorlampa lyste gult ved hjelp av obd leser fra biltema fikk jeg fram at sylinder 5 hadde missfire, så jeg byttet om på coil 5 og 2 for å se om nr 2 fikk missfire. Kjørte en tur på 5 min og tok en ny diagnose, da fikk jeg pending feilkode på 6,3,1. Tror dere jeg må kjøpe 6 nye coiler og plugger ? eller ligger problemet et annet sted ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Mars 26, 2015 Share Skrevet Mars 26, 2015 Eller aldri så liten service skader aldri å gjøre. Tennplugger er forbruksvare. Napp av en og en coil, hør om lyden endrer seg. Om motorkarakter IKKE endrer seg på den coil du napper av, så har du funnet en død coil/tennplugg. Husk at du har jordpunkter ved et par av coilene, sjekk ut om de har god kontaktoverflate. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet Mars 26, 2015 Share Skrevet Mars 26, 2015 Satser en femmer på falskluft eller sensorfeil her. Sjekk godt etter falskluft, så få lest feilkoder med en bedre avleser(verksted, inpa, carsoft etc). Med en eldre bil, så er det gull verdt å ha en skikkelig feilkode leser. Carsoft var veldig enkel å bruke på min gamle 99" E39. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hede95 Skrevet April 7, 2015 Forfatter Share Skrevet April 7, 2015 Fant ut at den trakk falskluft gjenom veivhusvent, den blei friskere når det ble tettet [emoji1][emoji106] men i blandt bruker den langt tid på å starte, får da opp feilkode p0340, merker også at den drar dårlig i perioder.. Hvordan kan jeg feilsøke p0340? Er det bare å kjøpe ny camshaft sensor? Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet April 7, 2015 Share Skrevet April 7, 2015 (endret) Får nok kjøpe ny sensor ja Veiv- og kamsensorer må du kjøpe originalt BMW. Ikkje tenk på å kjøpe annet, her sparer du masse tid med å gå originalt med ein gang.Går bilen litt røft på tomgang? Endret April 7, 2015 av Sammyen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hede95 Skrevet April 8, 2015 Forfatter Share Skrevet April 8, 2015 I blandt, men blei mye bedre etter jeg tettet falskluft. Får bestille ny da ! (Y) Er det den som er frammfor oljepåfylling eller den som er under vanos? Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet April 8, 2015 Share Skrevet April 8, 2015 (endret) https://youtu.be/eZIr-rp1FSc?t=169 https://youtu.be/eZIr-rp1FSc?t=405Viser begge endene Endret April 8, 2015 av Sammyen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå