Sammyen Skrevet April 1, 2015 Skrevet April 1, 2015 (endret) Lurer på kva det "hjulet" heiter. Ser ut som om det kun er det som er ødelagt. Ka er oppgaven til det hjulet? Bonusspm: Inni eine holet var det ein sånn kile som hadde løsna og satt seg fast i fjøren under det som ligner på eit "stempel". Er dette "olje inn" hullet som er tegna sirkel på nede/pil på? Endret April 2, 2015 av Sammyen
Espen Aass Skrevet April 3, 2015 Skrevet April 3, 2015 Hjulet på første bilde er skovlehjul/pumpehjul. Det er denne som lager flow. Den du har ringet rundt med rødt er enveisventil. Sammyen reagerte på dette 1
Sammyen Skrevet April 3, 2015 Forfatter Skrevet April 3, 2015 (endret) Er vel olje inn den ventilen? Lurer på om bitene har tatt seg ein tur gjennom systemet .. Har bytta pumpe men er ikkje fornøyd med styringen endå. Usikker korleis tannstangen ser ut inv men kan det skape innv lekkasje eller noke? Endret April 3, 2015 av Sammyen
quandt1960 Skrevet April 3, 2015 Skrevet April 3, 2015 Aldri sett innmaten på disse men spennende syn..Dette er en type "Vane" pumpe .Hjulet er en impeller som Espen A skriver, de små rektaglene er "Vanes". . Når de roterer skaper de et undertrykk med påfølgende flow. Ser du mangler tre vanes...Det er noe drit om noe løsner fra impeller og inn i systemet. Vanligvis med hydrauliske pumper må jeg flushe hele systemet for å få ut aluminiumrester fra driten som har løsnet og få en akseptabel renhetsgrad (NAS). Ja det er olje inn, så en check valve ser det ut som ja (tilbakeslagsventil). Fins mange DIY på nettet på disse, vet ikke hvem som er produsent men ser BMW bruker disse på flere serier. bmwmann24, Espen Aass og Sammyen reagerte på dette 3
Sammyen Skrevet April 4, 2015 Forfatter Skrevet April 4, 2015 Ligger jo filter i bunnen av oljebeholderen. Filtrerer den kun når du fyller olje?.. hadde jo vert vanlig at filteret hadde plukka opp, i dette tilfellet, smådelene av vanesene. Tenker at eg undersøker litt kor eg kan få fatt i nytt skovlehjul/impell og kjøper olje for å flushe systemet. Flusher eg med den vanlige servooljen eller kan eg spare penger på oljetypen når eg flushe? Laveste punktet på systemet er slanger til pumpa? Får jo alt ut meiner eg
Espen Aass Skrevet April 4, 2015 Skrevet April 4, 2015 Ligger jo filter i bunnen av oljebeholderen. Filtrerer den kun når du fyller olje?.. Nei, filteret filtrerer retur fra pumpa når pumpa går. Altså filtrert olje inn til pumpa. hadde jo vert vanlig at filteret hadde plukka opp, i dette tilfellet, smådelene av vanesene. Tenker at eg undersøker litt kor eg kan få fatt i nytt skovlehjul/impell og kjøper olje for å flushe systemet. Flusher eg med den vanlige servooljen eller kan eg spare penger på oljetypen når eg flushe? Så lenge kvaliteten/type på olja er riktig kan du bruke den. Laveste punktet på systemet er slanger til pumpa? Får jo alt ut meiner eg Du må flushe hele systemet fra pumpa til styreservo og ut. Husk også og skift beholder/filter Sammyen reagerte på dette 1
Sammyen Skrevet April 4, 2015 Forfatter Skrevet April 4, 2015 (endret) Kan tannstangen ha tatt skade av dette? Er usikker på alt med tannstang, har ikkje tatt meg tid å sette meg inn i det. (Kanskje dumt spørsmål men men ) Endret April 4, 2015 av Sammyen
Espen Aass Skrevet April 4, 2015 Skrevet April 4, 2015 Om den ikke lekker umiddelbart kan den over til bli slitt og lekke. Det skal ikke mye urenheter til før den begynner og lekke. Hvis det er "store" deler av feks. vanes, kan det i verste fall låse tannstangen!! Så ??? Selvsagt kan du ha flaks, men... [-o<
quandt1960 Skrevet April 5, 2015 Skrevet April 5, 2015 Kan tannstangen ha tatt skade av dette? Er usikker på alt med tannstang, har ikkje tatt meg tid å sette meg inn i det. (Kanskje dumt spørsmål men men ) Såvidt jeg har sett systemet så leverer pumpen trykk til et stempel og tannstangen ligger da utenfor denne hydrauliske kretsen...
bmwmaxi Skrevet April 6, 2015 Skrevet April 6, 2015 Hvis en så stor bitt som en lamell som har brukket i to, sitter det mest sannsynlig fast i en banjo kobling eller i endene av en slange og blokkerer. Tipper på tilkoblingen til tannstang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå