Gå til innhold

BMW e36 lekker olje fortsatt

chrisern
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Håper noen kan svare meg på dette.

Jeg kjøpte en brukt bunnpanne som har gummi pakning. Men den som satt på hadde sånn flat papp pakning.

Jeg monterte den "nye" med gummi pakning og la på litt sånn pakning på tube fra Biltema i kantene på bunnpanna og gummi pakkningen oppå der og satte på. Også har jeg bytta pakning på fronten rundt registeret. Men fortsatt lekker det olje. Hva annet kan det være?. Begynner å bli veldig irriterende å ikke få dette tett snart

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sjekket så nøye rundt der. Men kan se ut som det lekker derifra også. Fordi det ligger en del olje oppå rundt bunnpanna i front under olje filter huset.

Men har det noe å si om bunnpanna for eks er fra en 318is. Fordi den har gummi pakning. Som jeg har montert. Som fortalt ovenfor. Originalt så har ikke min motor gummi pakning på bunnpanna. Men står på nettet den bunnpanna passer på m43. Men skal ta å sjekke i morgen om det er bløtt under filter huset fordi da bytter jeg bare pakkningene. Fordi det renner olje fra høyre side og nedover langs bunnpanna oppå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det skulle være en o ring inni oljefilter huset, alle o ringer varer ikke for evig. Bare ett spørsmål om tid før de blir harde og får sprekker sånn at oljen renner ut.

Hvis eg ikke husker feil, måtte du av med styre servoen og dynamoen for å komme til oljefilterhuset. Trenger ikke å tømme styreservoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan visst sette både korkpakning og gummipakning på uansett 4 syl (e34,30,36) ser at IS har gummipakning fra fabrikk. Du bruker brukt pakning? Kanskje derfor det lekker? Koster ikke mange hundre kroner for en ny.

Du behøver å ta en Grundig motorvask med skikkelig avfetting. Kjør et stykke og saumfar med skikkelig lys.

Det kan jo lekke fra flere hold. Simmeringer, toppdekslet,toppakningen mm. 

Bunnpanna skal bare trekkes til med 10-12Nm, det er ganske lite. Fort gjort at det lekker om drar for hardt og ujevnt rundt bunnpanna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av skruene på bunnpanna sitter tight nok. Kanskje 2-3 skruer som gjengene er gående på. Men disse på forskjellige steder. Jeg trooor ikke det lekker fra bunn panna. Fra omtrent midten på bunnpanna og bakover er helt tørt. Men skal gjøre som du sa. Ta en grundig vask osv å sjekke da. Kan også være veiv simringen. Men får ta å sjekke litt nærmere utover dagen. Kan ikke se att det lekker fra topp pakning. Rundt der er det tørt og fint. Men hva om gjengene til bunnpanna er ødelagt og det er derfor det lekker. Må disse gjenges på nytt eller er det bare å glemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lokalisert lekkasjen. Fant lekasje rundt front og filter hus. . Men har bytta pakning rundt registeret. Men vet ikke om skruenene er stramme nok. Vet noen hvor mye moment disse skal trekkes til med og hvor mye filter hus skal trekkes til med?. Gudskjelov ingen lekasje på bunnpanne. Så den skal jeg ikke røre noe mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er det tett nå?

Har samme problem på min, men har bytta pakning rundt registeret, det hjalp ikke. Vet ikke momentet pga verkstedet som skifta.

Var det flere pakninger rundt filterhuset som kan skiftes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta det for en stund siden. Men tok en motor vask idag. Og da fant jeg det. Bare håper ikke jeg har stramma for hardt. Men tror ikke jeg har gjort det. Blir vell bare å legge på litt sånn Biltema pakning på tube i tillegg. Og satse på att det blir bra da. På filter hus har jeg ikke kommet til enda. Skal gjøres til helgen. Men den har en pakning samt O ring. Gaahhh hater olje lekk. Og dette må fikses før eu også. Men vis du skal ta av fronten igjen så anbefaler jeg deg å bytte simringen til veiva samtidig. Noe jeg ikke gjorde men som skal gjøres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...